img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

AKU BELI KASUT SELEPAS 12 TAHUN

digoreng oleh Shima Batu | Monday, January 16, 2012 | | 0 komplen »

Salam Babe.

Last korang bli KASUT bila? Aku?? Masa Tingkatan 6. Maknanyer 12 tahun lepas. Tak percaya? Tanya la mak bapak aku. Tu pun pasal tak bule pakai selipar pergi sekolah.

Masa nak masuk U... adalah mak aku blikan kasut. Tu paling mahal la. RM seratus lebih. Tak hengat lebih tu berapa. Mahal la bagi aku. Pergh.. confirm ramai yang terbahak bahak gelakkan aku ni. Serius beb. Aku dah lama tak beli kasut.

SOALAN: Abes selama ni aku ada appointment luar, aku pakai aper?
JAWAB: Adalah sepasang kasut yang bekas staff (skang dah jadi tokeh) hadiahkan aku (bukan aku beli yer) kasut tu tahun 2010. Masa tu aku mengandung ke-dua 7 bulan. Aku tergelincir kat depan kedai masa hujan. Terus pompuan ni bagi aku kasut. Terima kasih Izza. Moga kau murah rezeki. Kasut tu aku letak bawah kusi keta.. bila turun keta nk jumpa customer baru aku pakai. Naik keta aku pakai selipar semula.

Selama ni aku pakai selipar la. SELIPAR yer.. bukan sandal. Selipar BATA yang harga RM16.00 tu. Tapi dah setahun lebih.. aku tak dapat pakai selipar Bata tu lagi sebab dah tak keluar lagi design tu. Sedih siot. Lalu aku beralih ke selipar getah a.k.a. selipar jepon a.k.a. selipar jamban. Gila keji aku kan?

Apehal aku tanak berkasut. Eh.. nasib baek aku pakai selipar. Ikut hati nak kaki ayam. Aci?

Entah ler. Aku tengok cam semua kasut tu tak padan dengan aku la. Ada yang aku tengok cantek sangat.. ada yang aku tengok tak layak untuk kaki aku (musti ramai muntah hijau baca).

Lalu aper yang membuat aku pakai kasut hari ni? Sebab kena marah dengan Wie & Ejah 2 hari lepas. Selama ni diorang tak pernah kondem aper yang aku nak pakai. Diorang selamber jer. Tapi bila diorang kata.. "Oit.. tolong la jangan pakai selipar ni lagi".. baru aku perasan yang selipar aku pakai tu buruk gila. Tak sanggup aku nak upload gambo beliau di sini. Dah la buruk.. warna hijau dan besau seinci pulak tu dari saiz tapak kaki aku.

Dan bila aku berKASUT hari ni ke office. Mak aku hantar aku gi kijer sampai depan pintu (sila jgn salah paham. Beliau nk tengok mana ruper aku pakai kasut). Dan boss aku dah menjerit dari tangga office pepagi tadi.. "Wah.... dah pakai kasut la. Aper dah masuk dalam badan kau ni?"

Thanks to encik Halim. Beliau telah berjaya memprovokasi aku supaya bli kasut yg harganya RM49.90 (itu pon mahal.. aku pilih yang harga RM29.90 dia tak berkenan plak). Beza tu duaploh hengget bule bli mekDi tau. Makan lagi penting kan? FYI encik Halim dah banyak kali tanya.. nak beli kasut tak.. nak beli kasut tak? Dia nk belanja la kunun. Dan bila aku betol betol nak beli... aku bayar sendiri. Huh... Tapi bagus gak.. satu kejayaan peribadi utk aku bila beli sendiri. Ko paham? Musti la tak. Try la tak beli kasut 12 tahun. Baru korang paham.

Aku bukan tanak bli kasut... tapi xder orang nak bagi kasut...wahhh.... gedik sungguh. Kepada semua yang bising aku berselipar selama ini... aku akan cuba ubah tabiat tak senonoh aku ni. Jadi sila jangan berleter lagi selepas baca tulisan aku ni.

Sekian citer aku dengan sepasang kasut pemberian suami. Cewahhh... ada macam Cinderella tak... . Rasa cam nak tumbuk muka sendiri kan?

Tahniah untuk aku.

Tata.

0 komplen