img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Perutku Cramp dan ...

digoreng oleh Shima Batu | Monday, December 07, 2009 | , | 3 komplen »

Firstly, happy belated birthday to Rem (5/12/2009). Sorry lambat wish. Bukan tak ingat, tp keadaan kesehatan tak mengizinkan aku untuk SMS kat dia. Nak nulis blog jauh skali. Baru ni sempat. Nak tahu pasal aper?....

Jumaat lepas aku gi amik MyKid Fathimah. Terlewat beb. Patut kena amik 12 November. Ni dah dekat sebulan baru aku teringat. Nasib baik tak kena apa-apa denda.

Sabtu (5/12/2009) aku kerja. Sampai ofis lebih kurang kul 8.45am. Nampak budak praktikal berdua tu baru sampai. Terus aku ajak pekena roti telor kedai mamak. Ni ler budak berdua tu. Yang pakai spek nama Fiza, yang sorang lagi nama Fatimah. Nak kenal bule hantar masej kat pesbook diorang. Macam mana nak dapat pesbook diorang, cari ler kat pesbook aku. Macam mana nak cari pesbook aku, kalau tak reti tak payah la kenal dgn budak dua orang ni.

Zaeim plak, sempat datang lepak kat opis aku sampai kul 12.00pm. Dia datang bawak kad jemputan. Nak kawen dah dia. Dengan orang Marang Terengganu. Sara namayer. 26hb. Sama dengan wedding Achik UUM. Ni yang serabut ni. Tak bule tak pergi wedding Zaim, dia kebetulan sedara encik Alim. Lagi pon wedding aku dulu dia datang. Ni muka dia tengah cedok nasik masa kenduri kawen aku.

Sebelum ni plan nak kuar dengan Wie & Ejah Sabtu lepas di batalkan sebab mak sedara aku nak turun dari KL. Skali diorang tak ke rumah aku pulak, diorang ke spital jer melawat Mak Ngah yang baru potong jari kaki sebab kencing manis. Aku lepak kat umah jer lepas balik kijer. Tetiba perut aku sakit. Sakit macam sebelum ni yang pernah aku kena masa hari Rabu. Rabu hari tu gi klinik doctor kata cramp pasal angin. Eh.. hangin aku dengar. Tapi kali ni sakit lagi. Aku jadi tak boleh bergerak. Kalau tengah baring, tak bule bangun. Kalau tengah duduk, tak boleh baring. Kena static jer. Mak bawak aku gi rumah tukang urut yang sama masa aku lepas beranak hari tu. Skali makcik tukang urut tu kata apa?.... jeng..jeng…jeng…”Macam mana peranakan kau boleh turun ni. Kau ni mesti lasak sangat ni”. Aku cuak giler masa tu beb. Bukan takat turun jer, beralih ke tepi belah kanan plak tu lagi. Ni ler padahnyer kalau lasak sangat. Pastu aku banyak tido mengiring ke kanan. Tapi Alhamdulillah, semalam makcik tu kata dah o.k. Dia nasehat aku suh pakai bengkung lagi. Hari ni aku gi kijer macam biasa. Cuma dah naik opis, tak turun la sampai petang nak balik nanti. Aku memang lasak la. Jalan pon macam nak berlari. Orang datang tengok aku lepas bersalin, 3 hari macam dah 30 hari. Dulu masa baru lepas beranak, orang suruh jalan pelan pelan, aku degil sebab tak sakit, buat aper nak jalan terkepot kepot. Sekarang ni, orang suruh aku berjalan pon aku tanak, sebab dah sakit. Padan muka kan? Tapi kesian la kat anak aku. Dah sakit, camner nak layan dia. Bule dengar sora dia jer la dari dalam bilik tengah mengekek ketawa dengan Mak Nagah dia. Aku kena mengeram baring dalam bilik mengiring ke kiri sehari semalam. Bila dah lega skit petang semalam, baru aku duduk ngadap laptop Angah ngadap citer jepon. Bagero….. hahahar…… Tengahhari ni makan MekDi pulak..Aci??

Pesan aku, berpantang la betol betol. Jadikan kesah aku ni sebagai pengajaran buat korang. Tata & Wassalam.


3 komplen

  1. zULiaNa zULizzY // 8:16 AM

    uik..
    thnk u yek..

    badan kene jaga..kesannya bkn utk hari ni tp utk selama kite hidup.
    jaga diri ye..

  2. fealize_eleanoer // 9:52 AM

    mana komen aku x timbul2 ni...hikhikhik...

    jg badan tu weh....dlm pantang mmg kena jg betul2 spy badan kite kuat lps pantang...

    bukannye kuat dlm pantang tp lembik lps pantang...ehh..brp punyer pantang daaaaa...

  3. Shima Batu // 8:57 AM

    timer kasih kengkawan.
    tu aku ni.. tak kena tak serik. dah kena baru nak serik...