img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Facebook, Icam & JJ

digoreng oleh Shima Batu | Wednesday, December 16, 2009 | , , , | 2 komplen »

Salam buat semua. Terima kasih sebab masih sudi menjengah blog ni. Ramai jugak yang menyokong rupanyer. Senang jer nak tahu ramai yang tengok blog aku ker tak... asal lama tak update, mula ramai yang tanya tu, baru lah aku tahu. Aku agak kurang aktif berblog ni. Antara sebabnyer;

1. Dah layan pesbuk (Facebook... search Shima Batu). Bagus gak facebook ni. Tapi banyak jugak la masa aku luak sebab facebook.
2. Office hour sibuk kerja tak pon sibok main game.
3. Kalau kat rumah, sibok ngan Fathimah, tak pon PC kat rumah sentiasa bz sebab semua orang kat umah pon sibok facebook. PC satu jer.
4. Takder citer. Dah jarang pergi rumah kerja kawen. Selalu aku citer pasal orang kawen jer kat blog ni. Ni kawan dah banyak kawen. Nak citer aper lagi. Melainkan aku tukar konsep keibuan dan kebapaan lepas ni.
5. Malas.... (tak dapek nak nolong)

Icam adik aku cuti sem ni kijer part time kat Parkson Mohkota Parade. Dia jadi S.A (Sales Assistant). Aku dulu lepas STPM kijer situ jugak. Tapi jadi cashier. Icam ada citer best.

Ada satu hari, ada satu couple (apa da bahasa satu couple???), satu malaysia lalu depan Icam masa tengah kijer. Yang si Pakwe, dengan kerek nyer sound pada aweknyer;

"HA... TENGOK MACAM NI (refer to Icam), DULU ORANG SURUH BELAJAU TINGGI-TINGGI TAK MAU. SEKARANG KIJER LA MACAM NI".

Kompem Icam terbakau giler. Aku pon barai gelak bila dia citer kat rumah. Mamat tu sungguh kurang hajau. Nak mengata depan-depan...pastu dengan orang yang salah pulak tu. Nasib tak kena hempuk dengan Icam. Aku rasa mamat tu pon tak belajau tinggi. Orang yang belajau tinggi, tak jatuhkan maruah orang depan-depan camtu. Bengong!!! Aku tanya Icam, apasal kau tak sound budak tu? Icam kata, "Eleh... budak baru nak naik. Tu sajer nak eksen depan awek la tu".

Bulan ni cukup ramai orang kawen. Zaim dah selamat nikah. Achik... InsyaALLAH this week. Aku pulak sejak ada JCard ni, macam dah kena sampuk hantu JJ. Sabtu lepas, pertama kali dalam sejarah aku buleh duduk tunggu pintu JJ buka. Ngeri tak? JJ Ayer Keroh yer. Bukan kat tengah Melaka tu. Tu belom bukak lagi. JJ baru kat sebelah Tesco tu, patutnyer buka 17hb ni. Tapi tak tau ler. Dah meletop pulak dua hari lepas. Tah jadi bukak ker tidak. Kalau depa buka jugak khamis ni, aku ngeri jugak nak pi. Melotup dapor eh, terbarai...

Aku pon bukan banyak nau duit nak bebelanja. Tapi sajer syok tengok barang baby. Paling tak pon beli stokin. Nafsu betol. Contoh macam semalam. Kebetulan pulak Wie dengan Ejah ada kat Ayer Keroh. Jadi balik kijer aku pon turun la JJ. Tak lama la jumpa diorang. Takder adegan makan-makan. Pasal diorang dah makan dulu. Cerempet...

Fathimah, semakin membesar bagai johan. Dah mula banyak ragam. Time sekarang ni, ramai la boleh uli dia. Angah ada, Icam ada. nanti Icam balik Tg. Malim, Angah balik Srwak, tinggal aku bertiga dengan Mak Abah melayan dia. Jangan la ko banyak perangai nak oiiiii.

Okey beb. Aku takder modal dan takder motif la nak nulis lagi. Lain kali sambung.. InsyaALLAH.

Salam.. & tata.


2 komplen

  1. who i am? // 11:18 AM

    aku pon da kureng update...

    sebabnye:

    1.bz dgn pengantin

    2.bz kejar dateline album customer

    3.bz kerja

    ehhhh...wat pe aku listkan ni...bknnye ko nk tau pong...hahaha!

  2. who i am? // 11:19 AM

    ohhh....ado lagi..

    4. bz dgn safiya yang makin ganas.semlm pon die dah jadi keliwon.hahaha!