img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Minah & Buyong Rempit

digoreng oleh Shima Batu | Wednesday, July 22, 2009 | , , | 4 komplen »

Best tak post aku kali ni . Mesti la best utk aku. Tak best utk korang. Lebih lebih lagi untuk Alex. Hahahaha…

Semalam aku kuar opis hampir kul 6.30. lewat skit la. Ada misi yang perlu diselesaikan di pejabat. Sampai kat trafik light MITC, aku benti sebelah Myvi warna kelabu asap. Macam nak kenal. Memula konpius jugak tapi bila terpandang anak singa Alex Madagascar (I like to move it, move it...) yang escape from Africa tu, memang sah la keta tu milik si Alex. Aku pon bukak tingkap then pekik.. Alex.. Alex… Alex… masuk tiga kali dia tak dengau, aku cuak. Aku salah orang ker. Lalu tipon bimbit aku capai. Dail no. Alex. Ha.. memang sah dia.


“Oiii.. apasal kau balik lambat hari ni?”

“Eh hawau jer… mana kau?”

“Sebelah kau ler”.

Terus Alex kuar kan kepala kat tingkap. No traffic light dah warna hijau.

“Rempit… rempit…” jerit si Alex.

Dalam hati aku, biau betol minah ni. Ader ker nak ajak pompuan mengandung lapan bulan lebih ni merempit. Tapi.. arghhh… lantak la. Nasib aku baik, aku menang, kalau kalah ada alas an.. aku ni mengandong. Hehehe…. Lagi pon aku bawak Savy semalam. Tak der la senak perut aku nak merempit. Kalau kancil, mau kebas gak perut nih.


Korang tengok gambar atas ni. Walau pon rempit, kelajuan cuma 60km/j pasal ada sipot sedut memandu di depan.

Dari persimpangan MITC membawak ke jalan Gapam, aku leading. Masuk ke Jalan Tun Hamzah (depan Ozana) aku leading lagi. Traffic light Tehel, aku leading. Sampai traffic light JPJ Bukit Katil, Alex amik Jalan Bukit Katil-Semabok, aku amik Jalan Tun Kudu, kuar kat Jalan Ayer Molek terus kuar ke depan balai Polis Kandang.

Di sebabkan aku dah leading, jadi aku kira aku menang. Aku memandu dengan santai sambil piker kat mana nak beli goring pisang. Sebab dari tengah hari aku main togok air sejuk jer. Biasa pepetang kat Alai banyak orang jual goring pisang. Tapi pasal dah nak senja, orang gila mana yang nak gorengkan pisang untuk aku.

Tiba tiba… jeng jeng…. Myvi kelabu asap tadi memotong dengan kerek nyer depan aku. Aiiyakkk…. Ada lagi budak ni. Aku ingat dah lepas ke mana. Rupa dia masih hambat aku lagi. Masa tu dah dekat samapi trafik light Sekolah Alai. Aku pond ah nak samapi umah. Tak der kijer la aku nak hambat dia lagi. Kang lepas simpang masuk umah aku.


Aper pon, Alex.. aku tetap mengisytiharkan aku menang. Sebab… AKU SAMPAI RUMAH DULU… wekkkkk…

Sedikit info buat korang:

Jalan yang Alex amik dari Jalan MITC – Jalan Tun Hamzah – Jalan Semabok – Jalan Alai = 14.1km, 6 traffic light, (17 minit kalau tak rempit, sambil makan hangin)

Jalan yang aku amik dari Jalan MITC – Jalan Tun Hamzah – Jalan Tun Kudu – Jalan Ayer Molek – Jalan Kandang – Jalan Alai = 18.3km, 6 traffic light, 1 roundabout (22 minit kalau tak rempit, drive macam kayu).

Kesimpulannya, sebenarnya jarak perjalanan tak menentukan korang akan cepat sampai. Kesibukan jalan, cara pemandu di depan yang memandu dan kekerapan benti di traffic light tu yang menentukan masa perjalanan korang. Sebab kalau korang handal bagai nak rak, merempit bagai, tapi kalau sepanjang jalan double line keta paling depan bawak 50km/j, tak der maknanyer.

Sekian.

4 komplen

  1. Unknown // 1:09 PM

    Huahuahua...

    Da lame x merempit seh...

    Walopon ko da jadik mak buyong aku tau jiwa ko musti nak merempit...huahuahua...

    Sebagai kawan yg prihatin pd keperluan kawannye yg jadik mak buyong tu bg jek ko menang... ** baik x aku? ngeh..ngeh...**

  2. zULiaNa zULizzY // 1:42 PM

    maaf ye.. skg dh xder istilah rempit2 ni lg.'samseng jalanan'.huhuhu...
    (yg sbnrnye jeles xdpt rempit ngn korng)

  3. who i am? // 3:23 PM

    huhhhh..

    sebbaik aku xde...

    kalo aku ade,aku pon join sekaki.sekaki jer...

    aku bwk seladang..aci x?smue kete aku rempuh..

    huhh...hebat2!

  4. Shima Batu // 9:31 AM

    >> NahDaTuLIzaH
    Hehehe.. Mengalah konon. Tak per, ni salah satu training utk baby dlm perut ni. Nanati kasi dia rempit sama kau plak...

    >> zULiaNa zULizzY
    kitorang tak samseng la... rempit 60km/j kira samseng ker. ko tak yah jeles.. nanti kau rempit seladang dengan dak nick

    >> fealize_eleanoer
    hebat ko.. sekaki jer pon bule rempit. tapi seladang 4 kaki. Cacat ke sladang ko?
    Tak payah bawak seladang la. Sure aku kalah kena sondol. Pasal savy aku warna merah mak ngah.