img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Kawen Koyen

digoreng oleh Shima Batu | Monday, April 13, 2009 | , , | 0 komplen »

Satu lagi post untuk pembaca blog ni hari ni. Kalu boring, jangan baca. Takut ada yang muntah darah .


Pada 4 April yang lepas, telah berlangsunglah majilis persandingan antara Koyen dan pasangannya yang namanya tidak ku kenal pasti. Ini kerana, tiada kad jemputan yang diterima, hanya SMS yang di fwd-fwd dari abang kepada Koyen iaitu Junazali a.k.a. Cinpeng. Di bawah ini adalah gambar suspek.



Maka dengan girangnya hati kami suami istri pergilah ke rumah keluarga Koyen untuk meraikan hari bahagianya itu. Sesampainya aku di sana, dari jauh kelihatan En Faqar, istri, emak, abah, kakak dan abang iparnya dan anak buah sedang menjamu selera. Sekeluarga nampaknya . Di bawah ini adalah gambar Faqar, istri dan anaknyer. Tengok Faqar sama besau dengan Koyen.


Kemudian, di khemah yang belainan pula, Ejah dan Owie tengah melantak tak ingat aku. Mentang-mentang aku datang dengan laki aku. Diorang buat tak pedulik, makan pon tak tunggu. Rasa macam nak putus kawan jam tu jugak . Gambau di bawah di tangkap oleh En Alim selepas makan.


Masa tengah makan, nampak En Huzir dengan baju hitam menawan kononyer. Dia tak bawak Mariati & Umairah. Demam. Tapi aku kurang peksa plak, siapa yang demam sebenaunyer. Ejah datang dengan Emak dia. Jadi dia pon berangkat lah pulang dengan Emak tercinta sebelum aku dan Wie. Lepas makan, En. Alim ngabaukan kata nak balik Sebatu. Tanya aku nak tinggal sini ker? Hehehe... Macam tak biasa plak. Dah tentu la jawapan aku bunyinyer begini;

"Takper, orang tinggal sini dengan Dak Wie. Nanti jemput orang kat umah Ejah".
(FYI, "orang" adalah kata ganti diri yang aku gunakan ketika berbahasa dengan En Halim, Emak dan Abah aku). En Alim macam dah boleh agak jawapan aku. Lebih-lebih lagi bila nampak aku dah main-main signal mata dengan dak Wie . Bila la nak berubah perangai aku ni kan??

Gambar di bawah memaparkana aku dan Koyen. Macam hulubalang. Baju aku boleh same color plak dengan dia.



Owie jugak tidak ketinggalan beraksi sebelah Koyen. Soalan matematik; berapa kali Owie = Koyen.



Selepas En Alim berangkat meninggalkan majlis, aku pon speed dial no Ejah. Sempat layan DVD Jepun dalam sejam. En Alim datang jemput. Begitu lah kesah nyer.

Ni aku sambung lagi satu kesah. Ni bukan kesah keluh kesah kak Esah. Ni kesah dak Wie belanja makan pizza masa dia dapat duit menoreh hari tu. Tak igat berapa hari bulan. Tapi aku tempek jer gambau kat sini. Masa ni aku mengidam sangat nak makan sup cendawan kat situ. Tapi hari yang kitorang pergi tu, sp ayam la pulak.






Gambar di atas, bukti Wie dapat duit menoreh. Lepas Pizza, kami pi Jaya Jusco. One and only kat Melaka ni. Kat Ayer Keroh la. Sempat pose kat parking lot. Hah.. ada aku kesah??



Nota kaki gampang: Jangan main tengah jalan.








0 komplen