img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Upin & Ipin: GENG Pengembaraan Bermula

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, February 26, 2009 | , | 4 komplen »

Salam to everybody,

Kali ni nk ajak korang tengok movie ni. Rasa dah satu Malaya kempen suruh tengok movie ni. Best. Jangan pikir ni cerita untuk bebudak. Aku dah pergi tengok dua miinggu lepas. Apa yang aku boleh kata, dua ibu jari bagi kat team yang melahirkan GENG: Pengembaraan Bermula nih. Tahniah buat Les'Copaque (Leskopak). Panggung memang penuh. Kitorang terlambat, dapat tiket paling depan. Tapi memang puas hati. Yang penuhkan panggung tu bukan budak budak dengan mak bapak jer, aweks aweks remaja dan pakwe pakwe pun pergi jugak. Tu tak termasuk gadis gadis matang seperti kitorang lagik. Ada time lawak, cemas, suspen, bederau darah, terkejut, semua ada. Time boring jer takder. Dan kita boleh dengar sora budak melalak bila time takut dan sora orang menjerit time terkejut (termasuk sora aku).

Lepas aku tengok movie ni dangan Ejah dan Wie, balik aku terus buka website ni untuk tengok the making nyer. The making pon memang lain daripada yang lain cara diorang present. Walau pun tak sehebat the making movie-movie lain kat Malaysia ni, tapi yang pasti.. kretiviti dan kualiti diorang jauh meninggalkan yang lain. Aku tak tahu la kalau ada yang lagi hebat, sebab aku hanya nampak yang ni sajer. Diorang tak der guna suara latar artis glamor pun untuk tarik perhatian kita ke panggung. Kebanyakkan yang jadi suara latar untuk filem ni adalah team produksi diorang jugak. Nampak minat diorang dalam kerja. Walau pun dalam filem ni, karektor Rajoo nampak mcm sikit kedepan, tapi takder karektor yang nampak sikit terkebelakang. Semua watak seimbang dan kita boleh ingat. Termasuk dreba bas yang LIm dengan Badrol naik nak balik ke kampung.

Pada yang belom tengok, tengok ler cepat sementara masih tayang lagi ni. Setakat semalam aku dengar kabau menghamoiri kutipan 4 juta. 10 ten movie di GSC, GENG: Pengembaraan Bermula no satu. Di bawahnyer, semua filem bukan melayu. Termasuk filem yang menang Oscar bebaru ni, Slamdog Millionaire.

Keismpulan dari aku, filem ni boleh dibanggakan. Saper yang tak tengok, diam, jangan banyak komen.

4 komplen

  1. Unknown // 1:32 PM

    ha..memang bess...nasib baik xleh makan...huhuhu

  2. who i am? // 4:49 PM

    mmg best pon...

    tapi safiya tgk upin ipin smpi bergenang2 air mata...errkkk...anakku ...sedih kah???

    ohh..rupenye die takut dgn gelap dewan n tawa2 orang itu!

  3. Shima Batu // 6:05 PM

    alahaiii...

    aku rasa bukan anak kau jer nangis..

  4. Shima Batu // 6:05 PM
    This comment has been removed by the author.