img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Design Kad Kawen

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, February 26, 2009 | , , | 3 komplen »

Salam,
Aku yang benaunyer, dah lama nak publish post pasal design kad kawen yang aku dah buat ni. Sajer la nak kerek. Dalam masa yang sama, nak korang tau bahawa ada kawan korang yang bagi design murah (kalu nasib baik aku bagi free) untuk design wedding card. Ni satu contoh. Kadnyer mengambil konsep aku. Macam poskad, printing depan belakang, mate laminate depan belakang, dengan spot UV. Nak tahu ape bendanyer spot UV ni. Ni dia gambo kad yang dah siap. Cun tak?
Korang nampak tak kerawang dan tulisan pada kad ni, timbul dan berkilat (petir jer tak der). Process ni la yang dinamakan spot UV. Design asal aku adalah seperti di bawah ni. Sila abaikan nama pengantin tu yerk.
Dan gambar bawah ni ada sampulnyer. Tak bergam. Ekonomi beb. Main selit selit jer.
Ni lagi satu contoh, kad ni saiz A4, depan belakang. Untuk ni aku buat tak der mate laminate. Tapi kalau nak, bisa di atur. Cuma harga lain skit. Kad ni lipat 3. Jadi korang tengok memang nampak tonggang terbalik la. Korang bayangkan ler sendiri kalau kad ni siap di lipat camner rupa. Ni page depan.
Ni page belakang. Siap kalender. Amik kau. Nasib baik aku tak bubuh resit duit kaut skali. Hahaha. Design agak sarat skit.
Gila artwork namanyer ni. Aper pon, asal yang jadi pengantinnyer suka. Ada aku kesah?? Tapi camni ler design budak baru belajau. Kalau salah, tolong lempangkan dengan telefon bimbit.

3 komplen

  1. Unknown // 1:13 PM

    Uh...menarik gek design kad kawen ko yek...leh le bt bisnis pasni...kalo kengkawan mesti leh tolong design kan ek...huhuhu...

  2. who i am? // 4:46 PM

    wah..baguih nih...

    nnt kalo ade client2 aku mintak design kad..aku appoint kat hang naa!

    cantek !

    spot UV tu sgt marbeles!

  3. kuin // 11:19 AM

    cantik lah.. i ngah cari kad kawen ni.. design lah untuk i.. u amek tempahan x... email me some info.. ainihasan@ymail.com.. tq in advance