img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

MONOPOLI ATAS JALAN YANG AKU PON BAYAR CUKAI

digoreng oleh Shima Batu | Friday, January 09, 2009 | , , | 1 komplen »


Hallo,


Ni post lepas geram dari aku. Nak bagi kata kata semangat pada pengguna jalan raya, terutamanya yang di Melaka.


Kalau rasa diri tu nak memandu 40km/j, aku nasehatkan, tak payah la keluar rumah atau berada di atas jalan raya pada waktu 7.30 sampai kul 9.00 ni. Menyusahkan orang lain. Ni sikap MEMONOPOLI di jalan raya atau dalam perkataan lain, pentingkan diri sendiri. Dia bayarkan road tax aku tak per jugak. Kalau kau setakat nak beli surat kabau, pergi minum teh dengan pekena roti canai, tak payah la menyusahkan orang lain yang berkejar ke tempat kerja. Lembab dan Lembap. Akai ada ka??


Sekian. (Sila kutuk aku jika kau lah orang yang dimaksudkan).

1 komplen

  1. Anonymous // 11:24 PM

    Woi.. ini betoi punye geramm..

    Yelah.. tu bukan lembab cam penagih.. tapi cam sipOT B*bi.. kehkeh..

    Akupun nak share ngan ko.. Aku nye waktu masuk ofis adalah pukul 9 pagi. Jarak ofis aku dari rumah aku cume lebih kurang 10 minit aje, itupun jika aku bawa kereta dalam kelajuan 40km/j.

    Tapi aku hari2 pegi keje bawa kete dalam kelajuan 80 - 100 km/j tau.. lebih2 lagi jalan ke ofis aku tu x perlu tempuh traffic light or roundabout.

    So, untuk sape2 yang bawak kete slow di pagi2 hari tu, tahun 2009 ni berubahlah ekk.. Contohilah aku. Akupun bawak kete laju giler bila nak g ofis.. Walaupun jarak umah aku ngan pejabat dekat jer.

    Tau sebab aper?.. sebab aku kuar dari rumah pun pukoi 9 pagi. Kahkahkah :-p