img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

ANAK DAK CHOLL & KAWEN AZRA

digoreng oleh Shima Batu | Friday, December 26, 2008 | , , | 0 komplen »

Sorry, aku bawak korang ke tarikh 13hb balik semula. Korang bengang ker? Jangan bengang, nanti aku jual korang pakai timbang kati . Hari tu aku citer pasal Tranporter 3 dgn KPLI Angah. Ni kali aku nak cerita kesah apa yang berlaku di siang hari itu. Encik Halim balik dari KL tengah hari tu, aku jemput dia di Ayer Keroh terus ke umah Azra (majlis kawen Azra). Azra ni xder gambar dalam koleksi aku. Ni member SDARY jugak ni. Form 6 kami sekelas. Tak dapat nak ngambik gambao perantin, pasal terjadi adegan yg kurang menyenangkan di rumah Azra masa tu. So sebagai tanda protes..semua xder mood nak amik gambo pengantin walaupon bkn salah pengantin. Apa adegannyer? Adegannya lebih kurang macam adegan reporter kena halau masa majlis kawen Mawi la. Yang bezanya, tu Mawi, tp ni Azra. Tak per la. Tak kecik hati pon lagi. Ni majlis kawen yg pertama aku attend berdua dgn encik Halim sebagai suami istri (yg kedua masa di Batu Pahat).
Turut ada masa tu, Huzir, Mariati & Umairah, Ejah, Wie, Dayah, Atok dan dak Choll. Huda pon khabarnya ada datang. Tp dia awal sebelum kitorang. Zul Azrin, ada di Maktab. Lelaki tu dah bizi sekarang ni. Sempat main miskol jer dengan aku. Ni gambau masa umah Azra. Seperti yg aku mention sebelom ni, gambo pengantin tak der. Tapi bukan pasal kitorang boikot la. Memang tak sempat. Kami lapau masa tu. Kira nak makan jer. Lepas makan bla lah.
[Gambar atas] Ni Dak Atok. Dia hampir muntah darah bila semua orang sibuk tanya "Mana bini kau Tok?" 10 orang nampak muka dia. Sepuloh orang tanya benda yang sama. Paper bag yang dia pegang tu, nak ikut kan takda untuk dia. Tapi dia angkat tangan pada pengantin masa pengantin tengah makan. Minta lagi empat. Senonoh ker tak ni? Ni bukan tak SEnonoh lagi, dah jadi beronoh ronoh .
Dayah
Maritai & Umairah
Aku & Halim
Ejah
Lepas balik dari umah Azra tu, aku, En Halim, Wie, Ejah, Dayah, Mariati & anaknyer telah sepakat membawa berkat ke rumah dak Choll. Sajer la nak datang jenguk mak & abah (gelaran kitorang utk org tua dak choll sejak sekolah lagi). Sampai sana, tengok anak & orang umah dak Choll ada. Tapi Emak tak da. Pergi umah kenduri. Lepak dalam sejam dua. Dapat la tangkap gambau anak dia. Sebelom tu, aku bagi korang tengok dulu gambo Dak Choll masa kawen. Ni tahun 2006. Aku belom pernah post kat blog ni. Pasal masa dia kawen ni, aku blom berBLOG-BLOG ni. Eja BLOG pon aku tak reti lagi masa tu.

[2 Gambar di atas] Majlis Perkawinan dak Choll (Shamsul Ramli) dan istri Noor Ezreen Ab Rahman (Reen). Aku amik guna BenQ 2.0Mpixel masa tu. Tu kira aku paling canggih. Aku sorang jer yang dah ada kamera digital masa tu. Nak main main dengan photoshop pon tak pandai lagi. Masa ni, aku baru nak ngorat Halim .

Anak Dak Choll, Nur Quraitulaini Salsabillh (Bella). Panjang benor namanyer. Mauh letih isi borang OMR masa exam ni besok. Lena atas riba aku macam tido atas tilam.

Baru bangun tido. Muka tensen tengok aku. "Macam sewel jer orang ni amik gambo aku tak berenti".

Lain lain gambau di bawah ni adalah aksi terlampau Aku & Ejah. Turut serta Umairah & Bella.


Last but not least, Umairah Huzir. Pipi yang merah... eleh tomei tomei...

0 komplen