img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

CRYSTAL BAY

digoreng oleh Shima Batu | Friday, December 26, 2008 | , , | 4 komplen »

Salam to everybody. Ni post aku yang ke-2 untuk hari ni. Bersemangat aku kan? Ke arah bloger tegar. Ewah, ewah. Ni aku attach gambo sekitar pertemuan sulit Aku, Wie & Ejah di Crystal Bay, Alai (blakang umah nenek aku). Kejadian berlaku pada 23hb lepas. Aku balik kerja, lebih kurang kul 6.00 terus ke sana. Wie dengan Ejah dah tunggu dengan cendol pulut yang tak der pulut. Elok la tak der pulut, nanti pelat pulak bebudak ni. Kalau Wie pelat ada mahap lagi, kalau Ejah? Dah la pelupa, pelat plak tu. Pakej lengkap. Tersentap mak nyah!!
Macam biasa la, photographer baru nak blajau memetik kamera kitorang ni, main belasah jer ikut suka. Bila dah upload dalam PC, baru nampak amik gambau tah aper aper. Tapi aku dengan segala kuasa memaksa korang untuk tengok juga gambau gambau ni semua. Tolong abaikan plastik cendol yang enter-frame dalam gambo ni.

Ejah. Dia memang suka gelak. Tu pasal dia selalu lupa nama orang. Nama korang
ada logiknyer la. Tapi nama aku dengan Wie pun dia boleh lupa. Apa kes?

Ni jangan tak tau. Dua dua tengah gelakkan aku pasal aku dok tengendap ngendap
amik gambau celah pokok. Sewel.

Macam ada masalah besau kan?
Sila abaikan plastik cendol sebelah tu. Ni aksi ngeri. Petik kamera pakai kaki.
Hahaha... Confirm ada yang percaya nih.

Kalau tengah mengumpat memang tak kesah kena hendap camni. Korang teka sapa yang kena umpat? Tak lain dan tak bukan adalah tukang hendap tu sendiri.
Banglo belakang, sekadar hiasan. Kenapa hanya sebijik banglo. Mana pergi rumah-rumah yang lain. Adakah telah di telan ombak? Atau telah ditelan bumi? Jangan terpedaya. banglo tu hanya satu antara berpuluh yang ada di situ.

Pemandangan biasa kat Crystal Bay pepetang camni. Budak lepak. Apa kejadahnya
mereka semua ini. Duduk menganga di tepi laut. Tak takut kembong? Ewah...
aku pon sama.

Satu kepelikan, bila budak budak motor ni asik melintas dekat kitorang. Apa kes?? Belom cukup empuk nak ngorat kita ker? Setahu aku tak boleh bawak motor atas laluan ni. Mungkin bebudak ni nak aku amik gambau diorang. Aku pon snap la gambar tayar motor diorang ni dalam keadaan aku terbongkok bongkok duduk atas batu tu. Nak tau apa jadi?


Diorang berhenti dan turun dari motor. "Akak amik gambar apa kat bawah tu. Baik akak amik gambar kitorang". "Sorry dik, filem dah habis la". Aku kelentong. Mana datang D40 pakai filem. "Alah satu jer. Satu jer kak". Memula aku malas nak layan. Tapi lagi aku tak amik, dia tak nak bla. Aku amik jer la. Ni la aksi budak ni. Cantek bukan??


Elok kitorang tengah syok sendiri bergambau lepas tu, tetiba dengar suara panggil kitorang. Eh..mambang laut ker? Oo, ni bukan mambang laut. Ni mambang mabuk minum Brandy. Hahaha... Ni dak Rose. Classmate kitorang masa form six. Single mother ni. Aku tak ingat dah berapa lama dia bercerai. Tapi kira diawal usia perkahwinan la jugak. Kalau tak silap aku, dia ni kawen dengan classmate aku masa form 5 punya abang. Tak panjang jodoh dia. Sekarang dia meniaga kedai makan kat Sempang Pantai.

Dia ada sorang anak nama Aina. Ni anak dia. Dah besar. Umor lebih kurang 5 ke 6 tahun. Tak banyak yang sempat kitorang bualkan. Tapi sempat bagi tau dia aku dah kawen. Aku nak cari rumah dia nak menjemput hari tu tak jumpa. Dia agak terkejut jugak bila tau aku berkawen bukan dengan orang yang dia sangkakan. Tolong paham ayat aku ni yer. Dan dia lebih terkejut tak agak agak bila tau aku menikah dengan Encik Halim. Hahaha. Dia tanya, "Kau bercinta dengan orang lain. Kawen dengan orang lain". Jawab aku, "Memang kena macam tu la. Baru la adventure skit".



Okey, hari dah nak Magrib. Kang ada yang tersampuk mambang laut plak. Korang nak tengok banyak lagi gambau, pergi ker flickr aku yer (klick sini). Tata.

4 komplen

  1. mawar // 4:42 PM

    Cantiknye gambau.... cantik2 permandangan..

    x penah umur aku g masuk crystal bay nie.. stakat lalu jer kat jalan besarnye tue.. kan ade kapal kat pintu masuknye tu kan?

  2. Shima Batu // 9:02 AM

    Yer la tu.
    Nak masuk situ kena naik kapal tu :))

  3. mawar // 10:40 AM

    hahaha.. patut la wajah korang bergambau kurang cun pada petang itu.. rupanye ni mesti kes mabuk naik kapal @ mabuk laut..

    Ahaks :-p

  4. fealize_eleanoer // 4:51 PM

    wahhh...sudah pandai snap gmbr laaa..

    baguih2x...

    nnt adik aku kawen..hang n Owie snap2 kan gambar naa....

    lawa nye si Rem....hantaran 5 angka tuuuu..cayalahhh!