img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Sesat

digoreng oleh Shima Batu | Monday, November 24, 2008 | , , , | 4 komplen »

Entry ni, mungkin tak menarik untuk korang. Tapi macam biasalahh, "ADA AKU KESAH??" . Dah dekat dua bulan aku kawen, tapi takkan nk tulis pasal laki aku plak kat sini (walaupon ramai yg sebok tanya). Apa yagn aku boleh cakap, kitorang tengah blajau bercinta . Korang tak percaya??? tak per. Itu hakikatnyer.

Last week (15/11), aku ke K.L. Jemput cik abg balik selepas 20hari tak bersua muka. Aku kena drive dari Melaka ke K.L..alone. Musti ada yg kata, eleh.biasa la, K.L pon jakun ker?? Tapi memang aku jakun. Slama ni aku ke K.L naik bas... turun pudu naik train. Mana aku amik kesah jalan2 kt k.L tu. Tapi aku brani kan diri jugak, pasal dicabar oleh laki ku sendiri... go bebeh....

Sehari seblom tu, dekat 2 jam aku study google map. Cari jalan dari tol sungai besi ke Tun HS Lee. Maka pada harinya, aku dengan sepenuh konfiden meredah lebuh raya ke K.L. Sampai Sungai besi, dengan konpiden memandu terus. Pastu, tetiba aku jadi blur. Apasal buleh banyak nau jalan susur nih. Peta 4 muka surat yg aku print, langsung tak buleh nk tolong. Aper lagi, dengan kesengihan yang amat nyata, terus la call si suami. Ku kabaukan pada nya, aku dah sesat. Tak jumpa la jalan nak ke Pudu dan terus ke HS Lee. Nak tau aper dia kata,

"saya ada kat Pandan Indah. Datang sini..."
Memang best. Letih aku baca peta beb. Skali Pandan Indah daaa. Tak tau ler aku yang bengong atau aku memang bengong. Masa aku baca peta dari Sungai besi > Pudu> Tun HS Lee, xder plak aku nampak jalan ke Pandan Indah. Adakah jalan nak ker Pandan Indah tu sama jalan dengan nak ke Pudu ? Entah la wei, aku memang bengong jalan k.L ni. Terus aku ikut direction Halim sampai ker Pandan Indah (phone call...hands free). Aku tak tau apa nama tempat yang aku sesat tu. Tapi area nk masuk SMART tu lah.

Gitu ler kesahnyer. Aku tidor semalam kt sana. Esoknyer (16/11 = besday aku) baru balik Melaka. Sampai hari ni Halim ada lagi kat Melaka. Malam ni baru balik semula ke K.L. Seminggu dia tak kerja, sampai letih otak pasal bosan . Maunyer tak bosan, dia cuti dok rumah, aku gi kerja.

Tapi start esok, back to normal. Dia kL, aku Melaka. PJJ.

4 komplen

  1. Anonymous // 8:49 AM

    allo shima.. wei.. jgn kata ekau yg dok melaka je sesat.. aku yang dah bertaun2 duk selangor-kl ni pun akan jadi bengong kalu kena drive ke KL.. hahaha..

    honestly.. sejak dah ade driver (laki aku ler), aku dah takut drive kete jauh2.. masuk KL kalu bawak sorang2 mmg x brani.. pengecut sikit… yang paling best bawak kete kalu aku tau tempat & jalannye.. kalu x tau, kim salam aku nak pegi sorang2….. ekekekek…

    ala ciannye ko.. korang ni rupanya pjj yek.. hahaha.. x ape, family planning le katakan.. Ahaks..

    Halim KL duk kat Pandan Indah ker?.. Naik KL bagitau lah.. bleh kita lepak sesama.. (include laki aku ler).. pekena teh tarik ngan roti canai.. best gak hape……

    kkkkkkkk…….

  2. Shima Batu // 8:53 AM

    > mawar

    Wah… kau lagi gempak.
    dah berlumut kau kat k.L pun tak tau jalan. Ni kan pulak aku.

    Teh tarik…??? Menarik gak tu

  3. who i am? // 11:23 AM

    lorrrr...dtg sini awat x habaq kat aku...

    aku ni bukanlah terer pon kat KL ni...tapi i'allah laa...x penah sesat....

    kalo agak2 nak sesat lagi...roger aku okehhh...ape gune ade kawan kat KL babe! :D

  4. Shima Batu // 11:27 AM

    mujur la aku bule roger laki aku. kalu tak memang kau la talian hayat aku masa tu. memang dah ada dalam kepala dah.