img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

My Wedding.. Part 1

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, October 09, 2008 | , , | 3 komplen »

Salam to every body. Selepas majlis kenduri umah Halim 5hb lepas, semalam aku da mula kijer. Kiranya, cuti lepas kawen cuma 2 hari. Alhamdulillah,.. dari awal majlis nikah hingga ke majlis bertandang ke rumah Halim kt Sebatu, semua berjalan dengan baik. Pasal apa singkat nau cuti aku, pasal sebelom raya lagi aku dah start cuti. Hanya gambar ni sempat aku attached. Yang lain masih dalam proses touch-up.

Kalau ikut perancangan, aku nak pakai inai hari raya ketiga malam. Tapi Mak plak beria ia nak aku pakai inai masa raya kedua malam tu. Sebab malam esoknya, dia nak aku tukar tukar baju. Perghhhh.... benda yang paling aku tak mau. Sorie, gambar tu aku takkan siarkan di blog ni. Kalau aku rajin, nanti aku print, datang tengok kat rumah.




Pada hari raya kedua malam tu, Ejah & Wie datang nak menginaikan aku. Turut ada sama, Dak Yan & Haria. Yan tak dapat datang wedding aku, pasal dia kena balik ke Johor esoknyer. Sedihnya..Yan tak der. Sempat dia rakam gambor aku berinai. Tapi aku blom minta lagi dgn dia.

Meh aku storie skit apa yang aku ingat sepanjang sehari sblom aku dinikahkan.

3 Okt 2008 sekitar jam 12.00 ke 1.00 pagi, Auntie sekeluarga yg baru sampai umah aku dengan Mak Uda, mula sibuk buat hantaran aku. Aku dok menegok sampai kul 3 pagi. Lepas tu kena halau naik tido.



3 Okt, lepas suboh terus tak buleh tido. Walaupon waktu tido tak cukup cam biasa. Aku tengok inai kat jari aku yang Ejah dengan Wie pakai kan, mcm tak balance. Tangan kiri aku, dak Wie tukang inai, nampak tak terang. Yang ejah pakaikan belah kanan, o.k.



Aku tak ingat kerja apa yang aku buat hari tu dari pagi. Apa yang pasti, aku memang tak duduk kat bilik. Aku sibuk kat dapor sampai Asar. Basuh pinggan, masak makan tengah hari, kupas kentang, kopek bawang, rebus telor.. semua aku buat gotong royong dgn dua tiga orang sepupu yg ada. Ada yang bising, pengantin mana bule duduk dapor lagi. Tapi kalau aku tak buat, saper lagi nak buat? Angah dah keluar ke kedai. Cari sireh dgn bunga untuk sireh, bli kek untuk hantaran. Icam & Abah sibuk kat luar rumah. Emak?? Pon sama.. sibuk bantu tukang masa majlis.



Masuk magrib baru aku naik, mandi, solat... Malam tu Arshad datang sefamili dengan hadiah paling besau dan paling berat. Turut datang malam tu, Mawar & famili. Ni semua kes tak bule datang utk esoknya la tu. Auntie dengan uncle, sibuk menyiapkan pelamin. Mak der.. Masih dengan bunga telor. Yang lain, aku tak perasan ler pulak. Lepas arshad & mawar balik. Sepupu aku datang nak menyolekkan aku. Dalam terpaksa, tiga pasang baju aku tukar. Rimasnyer...Tuhan jer yg tahu. Ejah sempat jenguk sekejap bagi inai. Lepas berpose bagai nak rak, aku tengok... bilik aku dah cantik. Menarikkan? Idea aku direalisasikan oleh uncle & auntie. Nanti kendian aku letak gambau. Kalau aku ingatlah.



Okey..ni jer untuk kali ni.... Nanti aku sambung lagi. Chawww....

3 komplen

  1. who i am? // 10:01 AM

    ehem ehemmmm...

    lebarnyeeeeee senyum pengantin lelaki...

    =))

  2. Shima Batu // 1:40 PM

    yeahh...senyum seindah suria :D

  3. Anonymous // 8:31 AM

    shima..aku mintak maaf bebanyak tidak hadir di majlis ko tue..

    jauh la kak..
    anyway..selamat pengantin baru..