img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

9vos plus Cinpeng

digoreng oleh Shima Batu | Saturday, August 09, 2008 | , , , | 1 komplen »


He he he…rasenyer, dah lama aku tak membebel kat sini Bukan xder benda nk tulis, tp terlalu byk benda…sampai tak tau yg mana satu patut didulukan. Bermula dengan aktiviti berdemo sana sini, aktiviti parti, perjumpaan kelab, ceramah, poster, orang kawin, meeting, proposal, sebut harga, payment, order, delivery, forwarding agent, kastam dan segala macam masa-elah Semua ni membuatkan aku kononnyer nampak sibuk dan buat buat sibok.



Nak start dengan citer aper dulu? Kengkawan? Malam ni aku ada reunion dengan bebudak 9 VOS. Ni geng masa SPM dulu. Ada 9 orang. Alex, AJ, Rem, Brian, Owie, Jeft, Nick & Bad. Semua pompuan. Memang susah untuk longgokkan semua ni. Kalau takat dak Wie tu, tiap tiap minggu aku jumpa… tp tak jugak jemu. Entah bila nak jemu pon aku tak tau. Memang kebal. Nick? Ada gak jumpa masa dia dok kempen Hi-O dulu. Yg paling latest, Alex la. Aku baru tau pompuan ni dah tukar kijer. Opis plak sekangkang kera jaraknyer dgn opis aku. Ada la dalam dua kali kuar lunch dengan dia. Then ngumpat ngumpat sebaris dua. Aku tak pasti saper yg bule datang malam ni. Dah buat kat Ala Kasim, Crystal Bay… melampau ler kalu aku tak datang. Jarak lebih kurang sepelaung bak kata orang dulu pon. Kalau aku tak datang, memang teruk aku kena laung dengan bebudak ni. Lebih lebih lagi dak Alex. Dah macam mak itik dah dia bila kena lantik jadi organizer Alex.. ko memang best. Tak kira la saper pon yang datang malam ni, aku tetap ucap syabas beteh. Inspektor shahab, bombay polis station.






Kerja?? Masih macam ghitu jugak. Ada masa kijer dalam keadaan santai, ada masanyer, cukup meletihkan otak. Aku bila bab letih otak ni, perangai aku mula jadi lain sikit. Macam orang kena angin senggugut. Rasa nak mengamuk, tapi tak tau nak marah kat saper. Aku suka buat kijer rileks. Tapi bila aku kena buat kijer kejar masa, aku akan mula bengang. Memang pantang aku kalau orang banyak cakap dengan aku masa tu. Tu sebab kekadang, time aku sibuk, orang telipon, memang aku jawab macam nak telan jer orang tu. Selalu yang kena zul azrin ler kot. Tapi, bos aku memang best. Best macam beskal. Payah nak cari bos macam gini. Kepada encik bos, kau akan lebih best kalau kau bagi aku bonus gaji empat bulan setengah bulan depan. Hahaha (14x).




Ada lagi satu criter. Minggu lepas aku gi majlis kawen Cinpeng (bukan nama sebenau). Ni bukan kominis yer. Nama betol dia Junazali. Dulu masa aku sekolah agama kat kubor (sek agama merlimau), aku panggil dia June. Pastu, jumpa balik tahun 2000, bebudak ni panggil dia Lee. Kekadang Cinpeng. Tp memang best kalau gelau dia Cinpeng. Pasal semua orang tau, Cinpeng abang si Koyen. Amacam? Best tak gelaran kengkawan aku ni? Cinpeng kawen dengan orang mana ek? Aku lupa la. Tapi masa bersanding kat umah dia, dia pakai uniform putih..askar beb, tp bkn komunis. Cinpeng ni TUDM. Aku tak sempat ucap tahniah kat dia masa majlis tu, pasal blom aper aper lagi dia dah kata aku gemok. Haw** kau Peng….!!! Tapi tak per..esok time aku kawen, aku kata plak kau gemok, wpon kau kurus masa tu. Gambau tak dapat di attachkan disini, sebab pada camera dak Wie. Bawah ni gambau aku dengan Cinpeng masa kawen budak Uzir. Nampak bahagiakan





On hand job; gambar kawen Mak Der. Dah sebulan dah Mak Der kawen. Gambau dia aku tak siapkan lagi. Memang haru. Tu xper. Aku akan cuba siapkan minggu ni. Then bule tumpang post kat blog ni skali. Okey beb. Ada rajin aku menaip lagi. Tata.


1 komplen

  1. Unknown // 1:33 PM

    Huhu...
    Cantik gambo map ko nak tunjukkan opis ko dengan opis aku ye...
    Weh..jgn lupe gambo malam reunion tuh...nak bagi budak2 laen tgk..kasik dieorg jeles...
    Huahuahua