img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Blog Perasan Glamer

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, April 22, 2008 | , , | 5 komplen »






Welkam to the klab. Aper yg aku kerepek nih? Aku sebenaunyer baru dapat kabau, si Alex kawan aku, NAHDATUL IZAH MD YASSAN (amik kau nama penuh), dia dah join blogspot. Suker la aku. Kononyer, dia terkena racun aku dan dak NICK. Dalam pada wartawan surat kabau yang banyak jeles dan cuba membakul sampahkan blog orang lain ni, ada jugak yang berpikiran macam eksen kamen membuka blog seperti aku dan kroni. Tahniah, tahniah. Page Alex tajuk "HIKAYAT NAHDATULIZAH". Klasik siot. Korang mana yang ingin berkenalan dengan Alex, bule ler jengah ke blog dia (klik sini). Dia ni banyak harta. Tanah berelung relung. Kilang kilang, sawah padi, ladang getah, syarikat telomunikasi..semua dia ada share. Tapi jangan harap ler korang nk dapat reta dia. Pasal dia ni orang Melaka yg taksub ikut adat pepatih .




Dah terlanjur korang kat blog aku ni. Meh aku kenalkan blog kengkawan aku yang sentiasa mendapat perhatian sulong dari aku.


Nick a.k.a Sri Yanti. Ibu beranak sorang ini banyak citer pasal anak dia sejak dah beranak. Sajer dengki ngan aku la tuh. Sblom ni citer pasal laki dia la. Pergi la korang buang masa kat blog dia. Aku rasa ada yang gayat nak beranak plak nanti bila tengok anak dia yang comel macam aku maser kecik.


Sorang lagi, si Dayah atau nama penanyer Ida Nardiel. Walaupon dia menulis pakai komputer, tetap guna nama pena jugak. Di blog dia, sarat dengan luahan perasaan. Banyak jugak muka aku kat situ. Kalau korang nak tengok gambau aku yg tak di edit guna photoshop, pegi ler blog dia. Dayah memang sajer sabotaj aku. Sajer letak gambau aku yang tak lawa. Tapi dia kata, dia berniat baik. Itu tanda dia jujur tak mau pembaca blog tetipu tengok muka aku.



Yang ni bukan blog. Ni page friendster. Si Cantong ni tak reti berBLOG aku rase. Nak upload gambau dalam email pon tanya aku. Tapi aku rasa bukan dia tak reti. Tapi takder masa nk buat benda ni semua. Maklumler, bapa beranak satu. Dia register friendster, tp "PRIVATE PROFILE". Kureng betol. Takder maknernyer camtuh. Aper tujuan dia berfriendster camtu? Tapi takper, ni mungkin langkah keselematan yang telah ditetapkan oleh bini dia.


Ni fotopages si JOHN. Dia ni walaupon tak pernah jadi classmate, officemate or coffemate aku, dia tetap aku nak tau kabau dengan menjenguk ke fotopages dia. Tak banyak criter. Tapi banyak gambau. Jadi bule ler tau aper dia buat sebalik gambau tu pasal dia ni tukang amik gambau. Selain zul azrin, dia adalah sorang lagi member yang aku kagum dengan hasil kameranyer. Dia dulu masa kat UUM amik multimedia kalu tak silap. La ni cekgu. Dak Zul plak dulu Cinematography UNIMAS, sekang bakal cekgu (sandaran pd kenangan) insyaALLAH.




Ni pon friendster jugak. HAIDA ni member aku dok Pendang. Dulu dia ni rakan seCompany aku walau pon tak sebumbong. Still single and available. Registration only for rich, tall and hensem man . Aku hampir jatuh cinta dengan brother tebar roti canai sebelah umah sewa dia dulu. Ceeewahhh...hampir yer...memang hampeh. Nak dekat dua tahun tak jumpa dia. Aku pon tak tau camner dia ni bule jadi orang yg agak penting dalam jiwa aku. Padahal jumpa baru dua kali. Subjektif sungguh.
Ni plak, si Mawar. Dia ada friendster blog. Korang tengok ler sendiri kalau korang ker friendster dia. Ni ibu beranak dua ler pulak. Sempat jadi classmate aku masa form six lebih kurang 6 bulan jer. Tapi still berEmail bagai dengan aku. Maklumler, bakal sedara. Cewah...kalau tak jangan harap aku nak kawan dengan Mawar ni. Hahaha...mesti Mawar hangin dengan aku.



Ni friendster dak ANGAH (adik aku ler). Dulu dia ler yg mengajau aku berBLOG ni. Sekarang dia dah malas. Dia update friendster jer. Aku tak tau mana pegi blog dia. Dianyer blog lagi canggih dari aku. Dia lah kenalkan aku dengan blogspot ni. Dia kenalkan jer. Aku blajau sendiri. Macam biasa, dia malas nk ajau aku. Tak per, sekarang aku dah handal seperti ekonomi handalan walaupon tak sehandal dia dan sandalnyer.



Ni ler sikit sebanyak pasal blog orang orang yang ada kena mengena dengan aku. Tak larat nk letak semua. Jadi senang senang, singgah ler ke page diorang. Kelik jer gambau gambau yg aku letak ni. Atau kalau tak reti jugak, kat blah kiri blog aku, eh silap...belah kanan blog aku ni kan ader link "SEPIRING & SEPINGGAN BATU", korang kelik ler mana suker.


Wokeh, selamat mencuba.

5 komplen

  1. Anonymous // 9:04 AM

    hye shima.....

  2. Anonymous // 9:26 AM

    HOI Shima.......

    O.. copy gambau friendster aku yek... Lain kali nak copy, bagitau dulu.. bleh aku letak gambar yang cun2 sikit.. Ni gambar aku tengah posing perasan model... segan aku wei!

    OO.. mementang nak jadi bakal sedara, baru nak kawan ngan aku heh.. Nanti kalau betol2 jadi sedara sok (insya-allah), aku buli ko cukup2 bila ko balik Sg. Rambai sok... hehehehe

    Ape2pun aku ucapkan moga success selalu.

  3. Shima Batu // 9:28 AM

    hye dayah..

    apa hal kau?

  4. Shima Batu // 9:30 AM

    HOI mawar...

    pembetulan eh. apasal plak sg rambai. aku bukan nk kawen dgn org sungai rambai. aku nk kawen dengan orang sebatu la.

    kau biar betol...

    bahaya statement kau ni...

  5. Anonymous // 9:44 AM

    hehehe........ si halim orang sebatu ke..... ahaks..... oo.. tu sedara jauh sikit la tue.. bau2 kentut...... (bukan bau2 bacang)