img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

citer tiga hari

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, February 14, 2008 | , , , | 5 komplen »


Salam utk semua…


Akhirnya masa yang ditunggu tunggu oleh aku datang jugak. Masanya utk send post to blog. Capek banget sih. K..meh aku story apery g aku buat masa cuti raya cina hari tuh. Lepas lepak umah dak zul 7hb tu, aku plan nk gi umah bayah dgn dak sri yanti. Dia kan kira baru branak jugak. Sampai dah habis pantang aku tak jenguk lagi. Plan nyer plan…last last tak dapat gak gi umah bayah. 8hb tu aku dok umah jer. Esoknnye 9hb…ingat nk gi umah teh lye huat blah petang. Tapi
tengah hari kena jemput Alim dulu kt melaka central. Lebih kurang kul 2 la camtuh. Sesak giler Melaka waktu tu. Macam tak cukup oksigen otak aku.

tengok...sendat kan?

Alim bwk guest dia dari K.L. minah omputih tu nk gi Sama sama guest house. Aku xbrapa ingat jaln dia. Kalau tak silap, dekat ngan jonker walk. Letih gak la memikir kat mana guest house tu. Bukan susah nk cari, tp jalan jem tahap Beijing. Korang tau ler Melaka ni, sana sini one way. Nak memusing satu satu jalan tu dgn jemnyer lagi, mau habis dua tiga inggit minyak. Last last, kitorang drop dia kat depan bangunan merah tu. Omputih tu yg nk jalan kaki. Agak dia pon pening tengok jalan Melaka masa tu. Tak per la…traveler memang camtu, suka jalan. Biar la dia jalan.

cheng..!!!! sungguh korang sopan gambar super impose ni :P


Tak sempat nk gi umah dak teh. Aku terus jumpa ejah kat sekolah dia. Konon nk melatih budak main bola jaring, skali ajak lepak kedai pak daud, terus dia tinggalkan anak murid dia tu. Si Zila ni hah yg jadi mangsa.


Wie pun ada jugak masa lepak kedai pak daud. Makan lagi aku kat situ. Padahal dgn alim tadi dah makan nasi. Dasyat diet aku.

Esoknnyer 10hb, kitorang gi umah yatie. Yatie pon dah habis pantang. Next week da start kijer. Antara yg hadir, aku, wie, ejah, zul, halim & sukri. Yg lelain..aku dah ajak,...tp adalah halnyer tu.tak dapat datang. Menu biasa umah yatie kalau raya…mee rebus spore dia. Pasal dia dah lepas pantang ler, dapat makan mee tu. Pergh…memang aku tak jumpa kat tempat selain kat umah yatie.


Tp aku sakit perut la pulak masa tu. Tak bule nk makan byk. Mungkin pasal semalam tu dah makan byk sangat. Lama gak lepak umah yatie. Siap tengok citer jepon Nodame kat tv 8 tu.

tengah ngadap Nodame tv8

nama anak yatie...DANIA DARWISYAH

mana satu ibu susuan nih?

potret family: aie, atie & dania :)

Nak balik tu, kitorang singgah umah teh lye huat. Sukri dgn Halim tak ikut. Rumah teh xder mee rebus. Kalau ader pun dia tak hidang utk kitorang. Sembang skit lebih kurang..baru lah balik. Sekian la cerita ku ini.






pokok berANGPAU

5 komplen

  1. who i am? // 5:33 PM

    addooo...

    comelnye anak yati...

    mcm terasa nak ade bby lg lah !

    aci ke?

  2. who i am? // 5:33 PM

    addooo...

    comelnye anak yati...

    mcm terasa nak ade bby lg lah !

    aci ke?

  3. Shima Batu // 1:21 PM

    oit..dua kali antau komen...
    ni confirm nk kena ada baby lagi

  4. Anonymous // 1:27 PM

    lama x bc blog ko.......
    rindu...
    aku rs...
    klu ko stop kan blog ko...hilang satu sumber inspirasi aku,,,
    huhuhu

  5. who i am? // 2:18 PM

    dimanakah updates !