img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Menarik, Jelik dan Pelik

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, January 03, 2008 | , | 3 komplen »


Selamat Pengantin Baru buat Yan dan Haria.






Gambar atas ni masa bsanding umah Haria. Masa ni aku tak pegi. Ni gambar dari Muzammil. Dia pakai handphone gaser aku.





Korang pernah tengok pengantin sanding pakai stoken ajer. Ni aku bagi tengok. Gambar ni masa malam berinai. Ni pon aku tak pegi. Pasal mak aku tak kasi kuar rumah. Gambar dari Muzammil.



Ejah, Dayah, Nurul dan...eh Atok????

Ratu Pinggan






Mari aku perkenalkan ikut arah jam Lina (adik Huda), Huda, Owie, Mariati, Zul Azrin, Ajay, Nurul (bini atok), Ejah dan Dayah.





Pertandingan makan buah limau. Juaranya adalah MARIATI.....



Dua orang ini (tidak termasuk brother yg tengah sangap kat blakang tu) merupakan peminat aku yang aku selalu terlepas pandang :)


Huzir cuba menunjukkan kebolehan bermain laptop tanpa mouse. Realitinya bukan begini. Kalau nak menaip pun macam orang buat pop-corn. Ketuk..ketak..ketuk..ketukk...ketak....


Muka saper la yang lebau ni?




Jurutera bunyi yang bertugas. Jangan sangka rambut ala baru bangun tido ni brutal. Dangdut siot mamat baju hijau ni.




Rakan rakan ku yang macho tak siap.


Seronoknyer dapat belonggok reramai camni.


Yang beza hanya perut.



Tetiba jadi pengapit plak orang tua ni.


Pengantin bersama gergaji pokok dan jaring ikan.



Paling syok bila bergambar la....



Lagi gambau jaring...



Ni geng bebudak kilang. Memasing baru nak blajau posing.


Ni aku dan Muzammil. Muzammil ni ada buat pakej pengapit pengantin. Complete siap dengan baju sebagai pengapit. Jadi sesaper berminat boleh contact dia. Tp muka pengapit memang tak der pilihan la. Pakej memang datang muka ni jer. Walaupun nama lain, muka tetap macam ni.




Atok suruh tengok suar trek dia tu. Melambangkan lelaki aktif...bersukan da....



sukernya dia...saper la yg jadi badut tu...?




Yang berdiri paling kiri ni adalah Pak Tam. Dia samapai lewat masa ni. Bila sampai org tengah bergambar. Kami ajak ler dia skali. Tapi dia jadi macam konpius, eh macam ni ker cara amik gambau dengan pengantin.



Dialog Pak Tam dalam hati "Aleh pose ajer la. Mungkin aku terpaksa sesuaikan diri dengan cara diorang ni. Nasib baik diorang tak datang masa kawen aku..."



Dialog aku dalam hati "Sorie Pak Tam, bukan aku tak mau datang....tapi aku kena TINGGAL........ :'( "




sempat pose dengan cikgu Tapa. Sebanaunyer dia kena paksa begambau. Dia takut nk amik gambau ngan kitorang sebenaunyer.


Peristiwa yang paling kami tak boleh lupa. Ejah boleh jatuh masa kita nak balik tu. Gambar masa dia jatuh tak sempat nk snap, pasal terpaku melihat aksi dia. Yang best tu, bila dia jatuh, dak Choll boleh pegi ulur tangan tolong dia bangun. Kalau korang tengok gambar kat atas, ni masa lepas choll tolong ejah bangun. Pastu gelak bagai nak rak pasal malu. Korang tengok orang ramai kat balai tu semua tengok kitorang. Malu siot. Ejah dah warning, jangan sebut lagi pasal kawen umah dak Yan.

3 komplen

  1. mawar aziz // 10:15 AM

    KAHKAHKAH..................... Aku orang pertama nak komen... yeah!yeah!

    Mula2 sekali cam biasalah.......... nak Wish "Selamat Pengantin Baru untuk Yan & Haria"

    Yang keduanye............ nak cakap, dari gambar yang diantar, mmg nak meriah sgt............

    Cayalah Shima!.. seronok tengok ko KUTUK mangsa2 gambar dalam nie... termasuk raja sehari pun kena gak.............

    Aku SUKA gambar nie.............(gambar atok & sukri) perut si Atok mmg berbeza.. tapi si syukri tu aku rasa makin kempes kot......... gambar tahun 2007 tu macam gambar bapak ngan anak tiri lak....... huhuhu

    Also gambar atas pelamin............
    Seronoknye............. Choll pun ade...... cam tak caye je muka dia dah berubah... yelah, orang dah nak jadi bapak orang........ (ke mmg dah bergelar bapak?)... Ade tokoh lah rupa polis.. Dulu masa sekolah tang 'samseng' aje perangainye. :-)... cam tak caye je POLIS..

    PAk tam tu sape ye?. Macam penah aku kenal je.. Name dia Azrai heh Shima??? ke aku silap orang.

    Dan aku juga tertarik pada gambar ni (dgn cikgu tapa)...........

    BESTNYE........ Cikgu Mustapa pun ade Cikgu favourite aku tu dulu...

    CUME......... Wanita tudung pink yang menyelit belakang pengantin tu saje lah tue... duk dekat2, untung2 pasni berjangkit pulak kat dia.... buat jamuan makan nasi minyak untuk kawan2.. hehehehe

    Insya-allah, kalau macam ni punye seronok, KENDURI kawin ko sok aku datang. Tapi aku takut, masa kenduri ko tu, semua orang SEDIH sbb ko dah kawen. MAna tau, takut pas kawen, ko dah tak cam ni - sebagai penghibur kawan2... huhuhu...

    K lah shima, TQ very much for all the beautiful, nice & sometime funny email to me........

  2. fealize_eleanoer // 5:19 PM

    ape yg aku nampak kat sini ialah :

    1.dak zul azrin da gemuk

    2.dak choll da tembam

    3.pak tam da boroi

    4.ko da kuruih sket...mcm berseri je (erkk...yeke?! ).tarikh kawin nak dekat ke wei?

  3. budak gumok // 12:26 PM

    HAhaha (18x)..korang ni memang best.

    korang bg komen mcm luper plak, ni sebenaunyer kawen dak yan. naper korang tak komen pengantin... korang tak nampak pengantin yer?

    attn to sri yanti..tarikh kawen blom dekat..tarikh kusus kawen memang dah dekat :)