img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Lost My Job - Lepas Geram

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, October 17, 2006 | | 0 komplen »

Bukan senang kan nak berdepan dengan situasi camni. Ada rasa marah, sakit hati, terkilan dan macam-macam lagi. Semua berakhir dalam masa 24 jam. Setelah lebih 2 tahun, diorang buat aku macam tak guna satu sen pon. Tu tak per lagi… ni aku disyak dengan benda yang merepek repek. Panjang sungguh jangkaan depa. Aku akui aku ada buat silap. Dengan jujur aku mengaku salah. Tapi apa yang aku harapkan tak berlaku. Malah aku semakin ditekan. Setiap kegagalan…puncanya aku…suspek utama aku. Ni ker yang aku dapat. Tak terpikir ker kalau aku nak khianat… baik aku dok senyap2…tak payah mengaku apa-apa. Lantak kau lah nak tonggang terbalik pun. Yang penting aku kenyang makan duit khianat. Buat muker bebal jer. Eh, takkan bodoh sangat aku ni sampai biar orang gunakan aku utk kepentingan sendiri. Kalau aku nak buat…aku tak bodoh la tolong orang free macam tu. Aku tau risikonyer buat camtu..aku tahu hukum la…Kalau aku buat camtu, aku tak sesak hujung bulan. Aku ni dungu sangat ke sampai tak reti nk beza mana benda personal dengan hal company kalau bercerita dengan orang. Eh tolong la…nak aku cakap macam mana lagi gaknyer nak bagi korang percaya kat aku. Aku memang rasa sakit hati & marah sesangat. Buat aku macam aku bodoh sangat. Tapikan.. lantak korang la. Aku tak der la nak doakan yang buruk-buruk untuk korang. Semua yang berlaku…tetap ada sebab. Cuma antara aku sedar atau tidak. Rezki tu kat tangan ALLAH…

Kepada semua yang membaca kisah lepas geram aku ni…baik kawan mahupun lawan…sua utk aku ingat kan korang dan diri aku jugak…
Kalau ditimpa kesusahan, cuba cermin diri dulu. Cari silap sendiri. Mesti ada. Kau mungkin dah baik dengan semua orang, tolong orang lagi termampu, bekorban untuk orang. Tp kenapa kau masih disusahkan.
Mungkin kau lupa hubungan kau dengan ALLAH. Kau tak pernah korbankan dunia ni untuk ALLAH.
Macam apa yang berlaku sekarang. Maybe da rasa diri ni da cukup baik dah, tapi terlupa…hubungan dengan ALLAH tak jaga. Semayang lewat, takbur, bangga diri, menghampiri maksiat…dulukan dunia dari akhirat dan macam macam lagi…So, kita beringat ler sama2. Beringat dan beramal. Ingat jer tak guna beb.

Pesan TEMAN aku:
“Kita diuji, sebab kita diingati. Kita akan lebih menghargai sesuatu tu bila kita susah nak dapat” .
So, jangan sedih bila di uji…dan apa yang payah kau nak dapat tu sebenarnya benda yang berharga sesangat.

0 komplen