img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Sempoi Art Syndicate

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, November 01, 2012 | 0 komplen »

Salam to everybody,

Lama tak menulis kat blog ni. Hampir lupa password. Aci?

Okeh.. just nk kongsi serba sedikit part time business aku. SEMPOI ART SYNDICATE.

Awalnya yang secara serius terlibat aku, Owie & Ejah. Pastu Icam & Angah. Sekarang En Halim jugak terpaksa terlibat. Terlibat dalam mendengar bebelan aku bila tension dgn customer. Hehehe.. dpn customer kena senyum.. depan laki la aku hentam bebel.



SEMPOI ART
Hasil kerja seni yang sempoi. Aku nak bagi nama canggih canggih, kang orang kata.."eleh.. nama gempak. Macam pro". So baik aku letak nama yg sempoi jer.

SYNDICATE
Atau dalam bahasa melayunya "sindiket". Bunyik mcm kerja haramkan? Tapi serius... ni bukan kerja jenayah.

JUAL MENDA
Dengan sedikit kemahiran yang Allah pinjamkan ni, boleh la aku design kad kawen, banner, bunting, poster, handbill, business card, album kawen and buat pakej fotografi utk orang kawen.

PHOTOGRAPHER
Yang utk fotografi orang kawen tu aku terpaksa sub bg photographer lain. Sebab xder saper dalam team aku ni yg boleh pegang camera lagi. Owie sejak dah kawen xduk melaka lagi, Ejah.. memang xder camera, Icam.. xder skill tp ada camera. Angah ada skill, ada camera tp xder masa. Halim ada masa tapi xda camera & xder skill. Hahaha..

KENAPA BUKAN AKU YANG PHOTOGRAPHER
Aku? Skill.. buleh la, Masa... bule jgk, camera.. xder tp bule sesah jer Angah punyer, tp... errr.... Agak buruk la ruper kalau photographer itu seorang ibu beranak 2 yang beratnya lebih dari 60kg dgn ketinggian tak sampai 170cm sedang terbongkok bongkok dan kadang kala seperti sedang menonggeng nonggeng mengambil gambo pengantin utk mendapatkan shoot yg menarik. So.. paham yer murid-murid. Kenapa aku xmahu ambik gambo lagi.

So, korang bule ler rekemen kat sedara mara atau kengkawan bagi pihak aku. Komisen memang lum mampu nk bagi.

Okey.. next time kita sambung lagi.


0 komplen