img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Pusat Rawatan Homeopathy Melaka

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, July 28, 2009 | , , | 3 komplen »

Sebelum citer benda yang berkaitan dengan tajuk, bagi aku merepek dulu.

Rasanya macam ada benda yang terLUPA semalam. Besday Encik Suami . Kejam ker daku? Tak kot. Pasal sebelom ni aku pernah tanya. Boleh ker nak sambut besday. Nak tau aper dia jawab?

"Nabi SAW suruh ingat hari mati, takder suruh ingat hari lahir. Nak syukur dengan umor yg ALLAH da beri tak per".
So, takper la tak ingat kot. Tapi nanti besday dia ikut kalender Hijrah aku nak ingat la. Buh remainder dalam henpon sekarang jugak (25 Ramadhan, bersamaan 15 September tahun ni) . Nak wish jer, takyah bagi hadiah. Aci???

Ni selipar Sponge Bob aku. Semalam sajer getek main kamera. Takder motip, sajer tangkap gambau benda alah ni.


Gambar atas ni kucing aku. Encik Black. Bawah leher and perut dia ada bulu putih skit. Tapi pasal dia pose camni, tk nampak la tang putih tu. Ni kitorang gelar inspektor. Pasal semua benda yang orang buat dalam rumah dia nak peksa. Bila time Encik Sumi takder, Encik Black slalu teman aku tido. Jadi Mak gelarkan dia 'Kekasih Gelapku' .

Al-kesah, semalam baru aku ada masa skit untuk source klinik Homepathy kat Melaka ni. Kat Melaka cuma ada 3 pusat rawatan homeopathy yang berdaftar dengan Majlis Perubatan Homeopathy Malaysia. Korang boleh tengok kat web ni. Disebabkan daku teramat malasan memandu semalam, jadi Mak hantar aku gi opis. Baliknyer, Mak and Abah datang jemput. Sungguh manja diri daku hini. Di bawah ini sengaja aku atached kan gambau ubat-ubatan homeopathy yang aku angkut dari klinik tu. Ada 5 botol.

  1. GELS: Lega Saraf... (baru ku tahu aku ada masalah safaf )
  2. CP: Tulang dan Gigi... (pasal aku kabau kat doktor tu aku tk rajin minum susu)
  3. ICP: Saraf jugak
  4. FR: Vitamin & Darah
  5. ALE: Tonic Gajah... eh bukannnn... Tonic Rahim
Nama dan istilah yang aku sebut di atas tu aku baca dari botol ubat. Samada betul atau salah jer la aku baca tulisan doktor tu. Korang jangan nak menyaman aku pulak.

Maka dengan ini, genaplah sekapal ubat-ubatan ku. Ko pikir aku rajin ker makan ubat ni? Justeru apa motif aku asik nak membeli ubat? Motif nya untuk memupuk teruja dalam diri aku bila tengok botol ubat bebanyak dan terasa diri ini kronik perlu makan ubat selalu.

Sikit info untuk korang; klinik yang aku pergi semalam dia Bukit Beruang.

Datin Dr.(H) Hjh. Rosnah Adam.
PUSAT RAWATAN HOMEOPATHY BUKIT BERUANG
No. 669-C, Jln Bukit Melaka 1/1, Taman Bukit Melaka, 75450 Bukit Beruang, Melaka.
Tel : 06- 231 7963 H/P : 012 - 611 5617

Nak senang jumpa, dari traffic light Bukit Beruang yang near to MMU & Petronas tu... masuk terus sampai korang nampak Bazar Bukit Beruang belah kiri. Pastu nampak PC World (kedai komputer signbord warna oren), sebelah tu ada kedai gunting rambut and sebelah kedai gunting rambut tu ler kliniknyer. FYI, doktor Rosnah ni bias ada kat klinik kul 5.30pm ke 10.00pm jer. Jadi call dulu sebelom datang, kalau rajin ler.

Selain kat sini, ada dua lagi tempat. Satu di DEWAN PERUBATAN HOMEOPATHY JASIN dan satu lagi KLINIK TAQWA di Pekan Baru Masjid Tanah.

Cuba-cubalah. Aper pon kena yakin, bukan ubat tu yang bagi baik, bagi semboh. Jadi renung-renung kan dan... selamat merenung...


3 komplen

  1. who i am? // 9:34 AM

    ok x ubat2 homeopathy tuh?

    berbaloi?

    **berbaloi-baloi! :D

  2. Shima Batu // 11:47 AM

    entah.. harapnyer berbaloi ler.

    semalam gi klinik HB aku naik skit walau pon stillpen merah :)

  3. Marsha~ // 10:43 AM

    hi shima.. sy baru nak ke sini utk rawatan anak sy yg batuk teruk.. ok tak rawatan kt sana?? mahal ke sekali rawatan?? harap dpt reply kt blog sy ye.. TQ