img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

PINDAH RANDAH

digoreng oleh Shima Batu | Thursday, May 07, 2009 | , , , | 3 komplen »

Salam,

Aku sebenaunyer nk tempek gambau aku scan baby bulan lepas. Tapi tak jadi la... Macam kerek jer rupa kan? Tak mau citer pasal baby jugak, takut terlalu teruja. En Suami musti tak kasinyer aku citer bebanyak. Esok aku ada appointment dengan klinik. Hari ni aku kena gi klinik jugak patutnyer. Tapi malam nanti lah. Hopefully, semuanya dalam keadaan yang baik.

Aku dah pindah umah. Rasa ramai dah tau. Kat Alai Perdana (Crystal Bay). Aku ada bagi masej kan? Yang da datang jenguk Zul Azrin, Ejah & Wie. Dak Yan pon ada jugak. Kebetulan dia dok menjaring ikan depan umah aku masa tu.

Aku dan En Suami still dok dengan family lagi. Tunggu pas beranak baru usaha cari umah sendiri. InsyaALLAH. Tak dapat beli pon sewa la dulu. Ni kata En Suami. Pagi-pagi lagi dah bagi aku duit suruh simpan buat deposit rumah. Berkerut dahi aku. Ingat nak bagi untuk shopping barang baby. Lebau senyum aku memula tu. Fokus aku pada baby, dia fokus pada rumah. Tak kesah la. Asalkan ada fokus.

Cerita pasal pindah umah. Angkut barang pada 26 April yg lepas. Proses mengemas umah seminggu sebelum tu. Pasal umah baru, kipas, lampu, grill semua nk kena buat ler. Umah semiD.. pepaham sendiri ler, keliling nak kena grill. Uma sekarang mana ada tingkap "nako" lagi. Pesen nak cantik, tapi ciri keselamatan tak berapa. Kena buat sendiri grill besi. Tapi nak ikutkan, kau pasang grill batu pon blom tentu selamat. Betol tak?? Rasa habis licin duit Abah aku kat umah tu. Aku tulun skit skit jer. Memang tak aci kan? Dah le mengemas pon aku tulun skit skit jugak. Tu pon macam nak tercabut pinggang aku memalam tak bule nak tido.Sampai saat ni, rumah dah siap berkemas, tapi dalam bilik ak ada lagi 2 kotak kain baju dengan 1 kotak buku tak habis kirai lagi. Aku rasa macam nak biar jer dalam kotak tu. Sampai aku pindah umah sendiri plak nanti.

Process mengangkat barang dalam masa satu hari. Aku rasa ada dalam 4 trip lori tu. Mujur ada 3 orang warga Nepal yang di import dari kilang kasut untuk membantu. Kalu harap En Suami dan dak Icam, hari ni pon tak habis punggah barang lagi. Abah memang tak bule tolong la, nanti penat (sakit jantung). Kucin 3 eko (Abang Debab, Encik Kenet dengan Inspector Black) jugak dia angkut sama. Tapi setakat hari ni, hanya Inspector Black jer yang ada kat umah. Abang Debab dah dua kali lari balik umah lama. Encik Kenet dah tiga kali. Memang tak larat lagi nak pergi jemput kat rumah lama tu. Tunggu Angah balik nanti baru pergi angkut malaun dua ekor tu. Bedebah punya jantan.

Gambau atas: Bilik Angah jadi stor sementara. Tapi ni dah okey dah bilik dia. Dah macam bilik hotel. Tapi hotel budget la...

Pada hari proses mengangkut barang, aku telah ditinggalkan sorang di rumah lama sementara menanti lori dan petugas petugas lain memunggah barang di rumah lama. Emak memang standby kat umah baru tu la. Tetiba aku yang kesorangan di kepung oleh sekumpulan kera dan lotong keliling rumah. Terkejut aku masa tu. Menakutkan. Lekas-lekas aku tutup semua pintu dan tingkat. Sempat aku amik gambau binatang tu.

Aku tak pasti spesis aper benda ni..
Mesyuarat nampak...

Santai...

Ni tengah usya member ajak bertenggek sesama kat tingkap. Aku musykil gak, camner beruk ni bule rileks dok tepi tinggkap. Padahal ni tingkap tingkat atas. Tapi nak musykil mende... dah nama pon beruk kan??

Hall adalah tempat pertama di kemaskan.

TV hadiah kawen tu, terpaksa letak di hall memandangkan keluasan bilik yang kalau ada tv tu, jawabnya, tv akan jadi bantal aku. Kipas hangin terpaksa digunakan kerana kipas siling blom pasang. Air-cond pulak, takkan di pasang buat masa ni.


Ni hall umah lama. Tempat aku nikah dolu kala... Aku tengah tunggu lori masa ni...

Skian sajer post aku kali ni.

3 komplen

  1. Achik // 11:40 AM

    tahniah la erk dari aku n niza. da nk jadi mak pon kan. he3... comel btol beruk yg lepak dpn umh ko tu. cipan pun x comel cam tuh. bila due ko nih? aku rs ko dtg kenduri aku nnt bwk baby le. laki ka pompuan ank ko? aku nk plan awai2, nnt leh b'besan...ahaksss...

  2. Shima Batu // 12:04 PM

    elok gak kita berbesan.

    nanti aku ajar anak aku kikis harta mak mertua dia... :))

  3. Anonymous // 7:09 PM

    mengapa tidak:)