img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

AKU & HALIM @ BATU PAHAT

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, December 23, 2008 | , , , | 2 komplen »

Ahad lepas (21 Dec) aku ke Batu Pahat. Undangan Majlis Kawen dak Rem a.k.a. Zuliana. Ni kad dia. Merah.

Dulu jaman sekolah pon dia memang minat kaler merah. FYI, Dak Rem ni bertunang masa yang sama aku bernikah. So nikah aku dia tak dapat datang. Dua minggu sebelum ni aku dah kabau kat encik Halim pasal undangan dak Rem ni. Tapi encik Halim gagal memberkan respon menyebabkan aku kabau kan ajer pada bebudak lain yg aku tak dapat pagi. Tapi entah angin dari arah mana yang datang, malam minggu lepas dia cakap.. "esok nak pergi Batu Pahat". Aku tak tau apa urusan dia kat Batu Pahat (BP)tu . Tapi terus bulat mata aku (mata aku memang bulat) pandang muka dia.. "Nak ikut. Nak pergi rumah dak Rem. Rem kawen besok". Hehehe... akhirnya ke Batu Pahat jugak kami. Alex datang dengan Bad seketa. Wie datang dengan adik beradik dia seketa. Aku dengan encik Halim, tp tak join konvoi Alex & Wie. Diorang lalu highway (enter Jasin, exit Ayer Hitam). Apa kejadahnyer kata encik halim. Meh kita lalu jalan lama sambil makan angin. Hahaha.. kembung perut aku makan hangin sampai ken***TUUUUUTTTT.. perkataan kurang manis. Kena sensor. Tak buleh sebut habis. Tak senonoh la korang nih.


Lengang yang amat. Belom bangun tido gaknyer orang sini.

On the way ke BP lalu Paarit Jawa, "nanti balik kita singgah pekena asam pedas nak tak?" cadang encik halim. Aku sengih.. "Boleh". Dalam hati, jangan berharap sangat Shima. Pastu melintas depan nasi beriyani gam. "Nasi beriyani pon best jugak kan?" kata encik halim lagi. Aku jawab, "boleh jugak". Dalam hati, jangan berharap sangat Shima.


Trafik berjalan lancar dari mula perjalanan sampai ke Bandar BP. Seronok la kan? Sampai Kampung Baru Sri Gading, ngam ngam masuk waktu Zohor. Gi solat jap kat surau dia. Pastu ke rumah pengantin. Wie, Alex & Bad tengah cedok lauk nak makan. Pengantin blom bersanding lagi. Lambat gamaknyer. Sampai kul 2 lebih baru pengantin lelaki sampai. Orang Segamat. Lawa pengantin. Baju merah, sama macam kad. Aku tak dan nak tunggu sampai habis sanding. Kesian encik Halim tunggu kat luar rumah.

Selamat Pengantin Baru Dak Rem & Izzi.
Ulang sekali lagi, mata aku memang bulat.
Alex & Bad
Wie & camera

Nak balik, singgah rumah Nek Ngah kat Perserai. Encik Halim awal awal lagi dah ngabaukan, nak luruskan pinggang dalam setengah jam. Aku tengok jam 3.00ptg. masa tu, masih lagi sangkut kat trafik light depan Pacific Batu Pahat. Kenapa trafik masa pergi dengan masa balik tak sama. Orang Batu Pahat baru bangun tido ker? Encik Halim dah mula merungut. Padahal baru kejap dia puji Batu Pahat lagi best dari Melaka.
Sampai umah Nek Ngah dalam kul 3.30. Yang ada cuma Nek & Tok Ngah serta Mak Dik. Aku pikir dalam kul 4 bule gerak balik. Pasal encik Halim ada lawan bola kt Poli Merlimau kul 5.00ptg. Tapi Nenek plak bawak kuar bee hoo goreng. Sempoi simple tapi best. Tak sempat nak tambah pasal memikirkan kalau lagi lambat kang mau encik halim bawak savvy tu macam bawak Audi dlm transporter 3. 4.30 baru kuar dari umah Nek Ngah. Umah Nek Ngah memang tepi jalan utama. Jadi nak kuar ke jalan tu pon payah pasal banyak keta. En Halim dah start bebel.. "banyak nyer keta". Hehehe..baru dia tau. Sepanjang jalan keta memang banyak. Nak memotong pun payah. Aku tak larat nak buka mata. Tido. Tapi tak lama pastu terjaga. Encik Halim bawak keta sangat bising. Bukan keta tu yg bising. Tapi dia yang bising. Kejap menyanyi, kejap merungut. Saje la tak nak kasi aku tido. Tapi memang aku tak bule nak tido pastu. Pasal dia bawak keta nak tiru Frank Martin. Aku kata dah. Kecut perut aku pasal tau dia bukan Frank Martin. "Agak agak sempat nak sampai setengah jam?" Ngeri aku dengar soalan dia. Korang rasa sempat ker nak makan asam pedas parit jawa dengan beriyani gam Batu Pahat ni?

Pejalanan balik, aku tak sempat nak snap gambo. Pepaham jer la. Akhirnya kami selamat sampai 5.30. Aku hantar dia ke politeknik. Pastu lepak kat Merlimau dgn Wie & Ejah sementara nak tunggu Magrib.

NOTE: HARAP MAHAP. KUALITI GAMBAR TAK MEMUASKAN NAFSU. KAMERA YG DIGUNA CUMA 2.1 MEGAPIXELS MILIK ENCIK HALIM. AKU BLOM CUKUP HANDAL UNTUK MENCANTIKKAN GAMBAR DARI KAMERA JENIS INI & BLOM CUKUP MODAL UNTUK MEMBELI NIKON D200 ATAU PALING KOMAN PENCABARNYA CANON EOS30D. AKU CUMA BOLEH BERANGAN ADA ORANG NAK BAGI AKU FREE

2 komplen

  1. who i am? // 3:32 PM

    AAAAAAAAAAAAA........

    jelesnye...

    aku x dpt gi kawin dak rem....

    uwaaaaaaaaaaaaaaa.....

    btw,cantiknye dak rem...sweet muweet..:)

  2. Anonymous // 2:07 PM

    Aku nak jawab soalan ko yang ni

    "Korang rasa sempat ker nak makan asam pedas parit jawa dengan beriyani gam Batu Pahat ni?"

    Jawapannye : jangan berharap sangat, Shima..

    Betol tak ? kehkehkeh....