img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Musti Baca - Konon Terkini

digoreng oleh Shima Batu | Friday, March 28, 2008 | , | 7 komplen »

Sungguh, aku pun merasa dah lama tak menulis dalam blog ni. Bukan takat korang jer yg bosan jenguk tp xder update. Aku pon boring. Hari hari aku tengok blog aku ni (perasan bagus ler tu). Tp tak tau nk tulis aper. Bukan pasal takder masa. Ada…24 jam sehari. Orang lain pun sama mcm aku. Ada yg dapat 25 jam sehari ker? Cuma buang masa modify blog ni skit skit. Nak tambah post baru cukup liat Justeru, (cewah…justeru la konon) aper yg buat aku malas? Tak da isu la beb.

Lepas pilihan raya, rasa otak aku cam letih sgt baca berita kat internet. Lepas baca utusan, baca metro, baca brita harian, pastu baca suara keadilan, harakah daily, tranung, malaysia kini, malaysia today. Naik tepu. Sampai sekarang, dah tahap baca tajuk jer. Macam tamak jer bunyinyer kan. Sajer aku cari pasal.
Kengkawan? Lama tak dengar criter. Dengan Wie dan Ejah pon dah lama tak lepak kedai mee bandung pak daud kat merlimau tu. Gasak tengok citer jepon jer. Tapi citer jepon ni memang best. Eleh..Nodame Cantabile la. Yg tayang kat tv8 tiap2 hari ahad tu. Citer tu dah habis siri kat tv. Tp pasal ader special episode, tv8 tak tayang, aku dgn bebudak ni tengok dari yg aku dload online. Tu yg memerap dalam bilik aku tiap minggu tu. Oh..lupa nk story, Dak Wie dah benti kijer. Dia dapat jadi chekgu sandaran pendidikan khas. Ajay pun sama. Alhamdulillah rezki korang. Wie kena sekolah Dang Anum, Ajay sekolah Selandar kot. Tp yg pastinyer Jasin la. Bagus bagus. Aku cukup suka. Nasib baik dua orang ni tak dapat ngajar satu sekolah dgn Ejah. Kalu tak, lagi membara la api kecemburuan aku ni. Angah aku, masih lagi kt Maktab. Blom practikal lagi. Bln 6 rasenyer. Icam, sem 2. Dengar citer, next sem kena duduk luar campus. Pepandai ler kau Cam
.
Huzir and Mariati, bakal ibu dan ayah. Macam tu jugak Huda & Azhar, John dan org umahnyer. Tahniah tahniah tahniah. Atok ngan Nurul, ni aku musykil skit. Dah lama tak dengau kabau. Last aku jumpa atok lepas PRU hari tu. Pastu terus tak dengau citer. Nurul pon samer. Lama tak online. Mana korang pegi hah? Honeymoon ker? Dayah, masih di PP. Pompuan ni sekang makin laser. Aku tak tau saper dah racun kepala hotak dia. Tapi nk ucap tahniah jugak kat dia. Dia baru dapat anak buah dua minggu lepas. Saper lagi aku nk citer….oooo..Sri Yanti, sekarang dah jadi mak andam. Kelas kau nyah. Korang yg nk di andam, boleh la ke blog dia ni. Pompuan ni memang pandai bab bab make over sejak zaman sblom dia masuk Felisa dulu. Tapi, berjayakah dia mengMAKE OVERkan aku. Tungguuuuuuuu…..
Abang dak zul azrin….eh silap ( miang jer bunyik kan?)…dak zul masih kat Jln Daeng Melor tu lagi. Lehlaki ini yangg selllllalu mennnnn……men aper eh…menebeng kat tlok mas la…aper lagi. Dia tengah carik kijer ni. hari tu dah pegi pjbt pendidikan, minta chekgu sandaran jgk. Ni tengah tunggu interview. Dia ni dah dapat offer kijer kat Univ Msia Sabah…tp tak pergi. Jadi tutor kalu tak silap. Tp tak pergi atas alasan alasan yg boleh diterima akal dia, bukan akal aku. Ni membukti kan akal kami berbeza. Maklumlah, perbezaan itu adalah lambang kesempurnaan dalam sesuatu perhubungan. Menarik ayat ni kan? Che’ Ram, baru baru ni sibok tanya aku pasal kusus kawen. Dah nk kawen ler tu gamaknyer. Aku tanya bila kawen, tak nak cakap. Nak tunggu aku kawen dulu. Eh, apasal mcm tu ek? Ada kena mengena ker bakal laki aku dgn bakal laki dia?
Cantong…? Ni lagi satu. Sejak dah pandai YM dgn aku ni, hari hari webcam nk suruh aku tengok muka dia. Sekarang aku dah lagi kerap tengok muka dia dari muka tunang aku ni? Aci ker? Tapi memang happy la tengok dia. Cam tak percaya tengok dia pegang anak dia. Bila tengok dia dgn org umah dia pegang anak, eh rasa cam jelesnyer. Bila nk jadi cam diorang ek? Cis..ayat gatal nih. Lagi saper?…dak Wan (mamat muka jambu ni), dah kijer penjara. Penjara mana aku pon tak tau. Macam klakar jer, muka jambu tapi kijer penjara. Tapi dah pakai keta da sekarang. Kerek kau nijam yer Wan. Bagus Wan..alhamdulillah. Zaim dah kijer kolumpo. Jadi per eh? Kau kijer aper Zaim…aku lupa la. Rase dah dekat 15 kali dia cakap kat aku. Teh lye huat, masih di HQ CIMB. Customer service tu. Dia kabau kat aku kata dah jadi officer. Bagus ler, senang aku nk buat loan nanti. Tapi kalau kau tipu aku teh, memang hawau la lu apek. Yau teck chye, takder jumpa dia pulak tahun ni. tahun lepas kata nk kijer s'pore pasal nak kawen. Tapi aku dengar pegi 2 minggu jer. Sekarang tak tau aper kabau. Sesaper yg ternampak dia, tolong suruh dia balik rumah yer. Jgn nk merayau tengah tengah jalan. Mak datin dah branak. Anak no. 2. tak tau lelaki ker pompuan. Intan juliana pon sama. Pon aku tak pergi jenguk jugak. Mawar, aku beremail email jer dgn dia. Dia ni padah rajin bab bab email berantai ni. Tu jer la yg aku tau pasal bebudak ni.
Okeylah, setop setop la citer pasal diorang ni. Ni aku nk taya pendapat korang la. Aku dalam proses memerah otak utk mencari idea, tentang aper yg patut aku sumbat dalam blog ni. Setelah sekian lama, hasil dari komen dan komplen beberapa pihak yg rasa turut teruja utk bertanggung jawab (syok sendiri la tu). Mereka mencadang kan agar aku jadikan blog ni sebagai laman yg berpaedah. Bukan ajer pada aku, tapi pada korang jugak. Bkn la nk kata selama ni xder paedah langsung. Paling paling tak pon, korang buleh tengok aper citer terkini kengkawan kan? Tapi perlu ada misi dan jugak visi (ceh macam ayat sharizat plak ni).
Tak der la, maksud aku, benda yg berilmu. Citer bab agama ker, resepi memasak ker, yoga ker, motivasi ker, isu politik ker, hubungan antarabangsa ker, tampeh ker, ikan laga ker, atau aper aper jer la asal bkn citer tak taruk belacan. Sebab sekarang ni aku mcm xder fokus. Memang xder pon. Fokus aku Cuma nk bg tau kengkawan tentang kengkawan jer. Tapi tu la. Mungkin ader betolnyer. Yang betolnyer, aku ni malas ler nk terikat dgn satu topik. Page ni nama FROM THE INSIDE. Jadi aku Cuma citer jer, tentang aper yg aku tengah alami dalam hati, dalam kepala, dalam diri. Aper yg aku rasa, aper yg aku pikir, aper yg aku paham dan aper yang aku agak, itulah yg aku tulis. Jadi tak boleh ler fokus pada satu. Dlm kepala aku ada macam macam. Betol tak? Eh..korang paham ker ni. argh…lantak la.
Korang rasa macam mana. Korang bagi lah cadangan aper aper pon. Pandangan ker…atau pon nk suruh aku gentikan jer kijer kijer mengeblog ni. Sebab tak der paedah nyer bagi korang..sila la…tampil..bagi cadangan. Jgn segan. Identiti anda dirahsiakan. Hantarkan cadangan anda dengan menaip CADANGAN jarak, diikuti dengan nama anda, jarak, kemudian masukkan cadangan anda dan hantarkan kepada padang jarak padang terkukur. Hah padan muka korang penant baca ek. Email jer la nanti kat aku. Nanti aku buat pertimbangan. Kerja sama dari korang ku dahului dengan ucapan terima kasih, thank you, arigato gozaimas, gomsemari, kureee…yeee..uppa. (aper makner? mencarut ker ni?)

7 komplen

  1. Ida Ra // 4:32 PM

    wah cantik arrr blog ko............wah....heheheh aku tak laser lah....aku cool je cuma cepat naik angin sejak mengajau ni....................take care bebeh

  2. Anonymous // 4:38 PM

    salam...wei rajin nyer ko update2 blog ni...caya la blog ko buat ni...boleh bagi 5 bintang hehe....kena banje ni coz aku dah puji skit....tapi nape ade cite kau uitm johor plak erk?

  3. Shima Batu // 5:48 PM

    ida nardiel...: tengkiu tengkiu.

    zaim: salam, aku memang suker buang masa. hah? uitm johor? aper woi. aku tak paham?

  4. Anonymous // 5:49 PM

    kan yg dulu punya cantik..nape ko ubah

  5. Shima Batu // 5:50 PM

    zul...sajer aku ubah. sedangkan pantai berubah. ini kan pulak hati aku :P

  6. Anonymous // 5:54 PM

    UWEK!

  7. Shima Batu // 5:55 PM

    oit cantong...tak puas hati ker?