img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Anak Cantong Ler

digoreng oleh Shima Batu | Monday, March 17, 2008 | , | 0 komplen »


Anak sapo la ni? Memang betol anak cantong. Alah si cantong yg konon perasan eric cantona tu. Dia ni classmate aku masa tingkatan 4 & 5. Dia ni memang menyakitkan hati la masa sekolah dulu. Tp bila dikenang balik sekarang, jadi kenangan terindah…cewah….. takder yg pahit sepanjang perkenalan aku dgn dia. Tp bengang memang banyak. Lebih lebih lagi bila dia buat gossip aku dengan Fatihah dulu dalam kelas. Memang kurang hasam. Sampaikan buat karangan bahasa melayu, mesti ada nama aku dgn fatihah. Bila buat latihan tatabahasa…semua watak nama aku dgn fatihah. Bukan dia sorang, aku rasa ramai lagi. Yg aku paling ingat, karton pun subahat sama. Memori memori. Apa buat sekarang fatihah ek? Karton…dah kawen dan dah jadi ustaz sekarang ni. Tp bila jumpa, aku tengok masih karton jgk macam dulu. Macam tak caya jer dah jadi ustaz.

(Gambar bawah ni masa sekolah. Cantong dan Arwah Mazlan. Al-Fatihah utk Arwah Lan...)
Lepas Cantong tengok blog aku bulan satu hari tu, dia terus call aku marah marah. Dia marah pasal takder muka dia dalam blog aku. Memang la takder, aku mana ada simpan gambau dia. Glamor ker kau aku nak simpan gambau kau? Tapi aku memang ada tulis pasal dia la dalam blog. Masa dia nak kawen, masa dapat anak. Tak caya buleh check post aku yg lepas lepas. Taip jer “CANTONG” kat column ENGINE tu. Pastu dia marah marah aku pasal tak letak gambau anak dia. Giler aper? Mana aku pernah amik gambau anak dia.
Bini dia pon aku tak pernah tengok. Dia ingat aku ader satelit persendirian ker, boleh tropong amik gambau dia dari atas langit. Ni ler cantong. Cantong yang kadang kadang menyamar jadi Kasim Selamat bila call aku. Terpaksa la aku menyamar jadi Sabariah.

Ni baru semingu lepas dia letak gambau bina dgn anak dia kat friendster. Lepas upload, aku hantar email kat dia Tanya pasal anak bini dia. Ni la yg dia jawab.
Orang umah nama HALFIDA HALIM , anak nama NUR DAMIA ALESYA. Nikah 29.12.2006, bersanding bulan 3 tahun 2007. Dapat anak 5.12.2007.

Aper pon, cantong kau memang best, macam beskal. Tahniah la…happy tengok family kau. Memang comei.
Ni nk amik kesempatan jugak, nk ucap tahniap pada Huzir & Mariati. Alhamdulillah ada rezki utk korang. Kepada John, pun dah berisi jugak org rumahnyer. Huda, almost 4 months. Wah, belumba lumba pulak korang ni yerk. Bak kata Sukri, sekarang musim bertelor. Bagus bagus, pasni sekolah kan anak satu sekolah, dapat satu kelas. Biau anak anak pulak berkawan. Kekal la generasi kengkawan kita ni.
Gembiranyer aku. Huzir dah start suruh aku kumpul duit anak dia. Ni tak gembira. Memang kuang asam.
Memang best la, bukan aku jer, kengkawan lain pun turut rasa seronok. Pasni kita tunggu dak Atok dangan Nurul plak. Gambate!!

0 komplen