img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Kawen Intan

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, April 10, 2007 | | 0 komplen »


6 April 2007 - Lepas Asar, berlangsung lah majlis pernikahan antara Zuliana @ Intan & pasangannya Nordin. (ceh macam berita pulak).
Intan salah sorang dari classmate kami masa form 6. Majlis persandingan pada 7hb hari Sabtu, tapi ramai kawan yg kerja, jadi kami decide pegi malam berinai (6hb maalam). Antara lanun lanun yang ada…Huzir, Mariati, Ejah, Owie, Huda, Zul, Che Ram, Atok dan Aku.
Kalau korang nak tau..ni le summer muka tak bersalah…pergi majlis kawen Intan. Padahal masa sekolah gampang jahat lagi membuli si Intan. Maklumler Intan ni masa sekolah big size & comel ler jugak. Macam macam bebudak ni menyakat dia. Tapi Intan cool ajer. Itu sikap dia yang aku puji. Hari ni kau boleh kutuk dia depan depan, besok kau boleh pinjam pensel 2B atau getah pemadam dari dia. No hurt feeling. Kau gelak kan dia guling guling, dia rileks jer senyum pandang kau. Dia tak melawan, marah atau jauh sekali nak menangis. Tapi lanun lanun ni semua termasuk aku, tetap buat jahat kat dia. Jahat sungguh kami.



Kami memang NAKAL, suka mengusik. Kalau bab mengutuk kawan takder nyer belakang belakang. Tapi semua macam da paham hati memasing. Tapi bila dengan Intan dia tak melawan tu yang buat kami rasa bersalah skit. Kalau dia pon melawan macam @ menjawab macam orang lain, mesti kami tak rasa jahat hari ni. Intan kau memang best macam beskal. Aku tabik spring kat kau. Aku pon mesti tak boleh buat macam kau. Lebih lebih lagi dia berjaya menurunkan berat badan dia. Atok hampir kancing gigi tengok Intan malam tu. Ada yang hampir sawan.

Intan da kurus la…. Makin cantik. Walaupun tak kurus macam Mariati tapi kurus la banyak nak banding ngan Intan dulu masa sekolah. Azam dia memang kuat la. Zuuuppp…… Skali lagi tabik untuk Intan.

Tapi kalau ikutkan dalam kelas aku dulu, saper yang tak pernah kutuk. Aku ni ha..da macam macam gelaran. Aku sendiri ada 2 gelaran, BATU @ MAK LAMPIR. Sampai orang kerja kat kantin sekolah pon panggil aku Mak Lampir. Pernah skali bebudak ni nak cari aku tanya kat orang yang tak dikenali oleh kami ada nampak BATU tak? … orang yang ditanya tu boleh paham pulak, BATU tu adalah aku. BATU baru lepas lalu sini tadi….

Ada lagi member lain punyer gelaran FIDO DIDO, KETOT, CRISS BENOUIT (jangan marah Zir), ULAU (mana dah belayau mamat ni), PENDEKAU LAUT (skang kat Indonesia), SANG WUKONG, BADAK (ramai dapat gelaran ni), ABANG KETAT (jangan ler dia baca blog aku), NYAH, PAK TAM, MAK DATIN, BUDAK E’NDIA dan macam macam lagi gelaran yang tak tersenarai sebab ada yang bunyi macam mencarut dan agak mengarut.

Walau aper pon, kiter semua jenis sayang kawan. Bukti nyer ni ler... hari ni benda yang menyakitkan hati dah jadi benda hiburan bila dicerita balik. Bagi aku, kalau dah nama kawan, selalu terima hakikat ni ler kawan aku, variasi. Perangai macam mana pon, kau tetap boleh terima dia, suka bila jumpa. Sebab aku pon blom tentu kawan suker. Tapi as long as bila jumpa kita boleh borak, gelak gelak, kutuk kutuk, dah okey bagi aku. Tak perlu nak piker sampai ke pangkal hati kawan tu, dia ni ikhlas ker kawan dengan aku? Buat pening kepala. Terima jer la apa yang kawan tu tunjuk kat kau.

Kalau kawan tu jenis belagak, makna nyer dia memang nak kau kagum dengan dia, so kagum jer la. Kalau dia jenis berkira, makna nyer kau pandai pandai la berkira. Kali pertama minum dia belanja, kali kedua kau kena belanja la pulak. Kalau kau mampu, kali ketiga pon kau belanja dia jugak. Sebab orang berkira ni memang nak kau layan dia cam ni. Kalau kawan tu suka kelentong, kau iya kan ajer la cakap dia, sebab dia memang nak kau percaya apa yang dia cakap. Senang hati kan? Ini lah apa yang aku tengok di sekeliling aku.

Suka aku ingatkan di sini, pendapat aku tak semestinyer samer dengan korang & tak semestinye aku ni betul. Sebab aku bukan yang betul selalu. Tapi aku bukan orang tak betul. Betul tak?

Wasalam…

0 komplen