img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Hobikah Itu

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, May 03, 2011 | , , | 0 komplen »

Semalam, hari yang indah. Aku balik Sebatu jap. Jenguk anak sedara baru. Huh.. camner bule lupa nk amik gambar baby baru tu. Aku amik gambo anak sendiri jer. Gila kuasa kan?


Tak lama la aku kat kmapung. Lepas Zohor aku balik Alai. FYI, aku gi dengan anak-anak jer. Tu pasal kejap jer aku kat sana. En Alim dah ke Muar. Memikat burung katanyer. Perghhh... nasib baik burung.

Petang dalam kul 6, Aku, Emak, Abah, Icam, Fathimah & Abu Hirr gi ke Mydin MITC. Konon nk bawak budak memain. Padahal aku yang nak makan roti nan kat situ. Budak memain kejap jer. Lepas semayang magrib, bongkau balik umah.


Ni ler rupa budak yang nak memain sangat. nampak jer signboard Mydin dah meloncat loncat...
"JeyJey, main-main.... main-main".
Dia selalu memain kt JJ. Tapi semalam tukar mood. Gi Mydin. Cadangan aku. Alasan, roti nan. Aci? Tengok Fathimah pakai tshirt merah. Baru beli kt Mydin tu terus pakai. Sebelum tu dia pakai tshirt warna putih. Mak aku beli tshirt baru kat situ jugak pasal tanak tengok rupa baju dia, dah lokos kena milo. Huh, kalau aku yang lokos kena milo tu, mak belikan tak baju baru kat situ?

Malam, Encik Alim balik. Kami sempat berDISKUSI jap, pasal HOBI. Lahir dari rasa sikit tak puas hati. Aku macam tak puas hati dengan hobi dia memikat burung, tak pon ayam hutan. Dia plak macam tak puas hati ngan aku yang suh dia layan kerenah anak-anak jer masa cuti.

Akhirnya aku beralah.
"Okey kalau camtu, abi tak boleh halang hobi orang jugak bila cuti."
"Wah payah la cam tu. Dia pon nak hobi jugak. Saper nak jaga anak kalu camtu".
"Alah ni hobi melibatkan anak-anak. Prihatin nyer hobi".
"Hobi menda?"
Aku bagi senyum ada makna tersirat;
"Hobi kuar ngan Wie & Ejah".
"Eh.. tu kira hobi ker?"
Dan soalan tu aku biar tak berjawab sebab aku tak der jawapan.

0 komplen