img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Dua Kali Asap

digoreng oleh Shima Batu | Wednesday, May 04, 2011 | , , , | 1 komplen »

Semalam aku tak bawak keta. Alasan, keta Mak masuk bengkel (lagi dan lagi). Justeru, aku dihantar oleh Dak Icam ke office kerana Mak nak pakai keta aku. Mak ada meeting petang tu. Aku tak tau meeting menda, dengau pasal nak kemas pejabat, gantung frame bunyik nyer.

Petang Icam kata nak gi Jonker Walk dengan member, so tak dapat jemput aku. Aku pun call la Alex yang sedia menghulurkan bantuan bila-bila masa. Dalam hati sempat kata, dapat la bergosip dalam keta ni kang dengan Alex.

Disebabkan ada kebakaran kilang depan office aku, aku sibuk la mengira lori bomba & JPA yang melintas depan office ni. Bunyik siren tak henti-henti. Macam duduk kat New York city plak. Walau pon tak pernah duduk sana. Tapi selalu tengok CSI (NY).

Tetiba kul 5.00pm Icam call,
"Aku ada kat Ayer Keroh ni. Aku jemput ko la".
"Ko nak jemput aku naik aper?"
"Aku bawak keta Abah". Abah tak bawak keta. Abah bawak van kilang semalam.
Sekoyong koyongnya, aku pon menghantar la SMS pembatalan servis kepada Alex. Tepat jam 5.30pm, Icam dah terponggok kat depan office. Baru sampai traffic light IPK Melaka, Icam suruh call Abah tanya kunci rumah. Au pon call,

"Abah, kunci umah ada pada abah tak?"
"Ada ni. Kul 6 lebih Abah sampai umah. Saper jemput ko?"
"Icam".
"Hah? Naik aper?"
"Keta Abah la".
Masa ni aku pandang Icam. Dia sengih jer. Maknanya, dia tak cakap kat Abah le tu dia bawak keta Abah.
Belum sempat aku letak tippn, tiba-tiba... puffff...... keluar asap dari bonet depan keta.
"Abah, keta Abah berasap ni".
Hah.. amik ko. Aku suh Icam jalan jugak pelan-pelan parking keta depan IPK. Takan nak tercogok tengah-tengah traffic light tu. Sementara tunggu Abah sampai kat keta tu, aku call Alex,
"Alex, jemput aku Lex kat depan IPK, keta adik aku bawak ni dah berasap pulak".
Alex okey jer. Dak Icam aku tinggalkan kat situ tunggu Abah. Alasan, nak balik cepat amik anak. Lagi pon kawan dia ada. Aku balik dengan Alex.

Sekian la cerita aku untuk pagi ni. Tak best kan?

1 komplen

  1. Unknown // 10:26 PM

    ish..ish..pencemaran ni banyak nau asap...hehehe..

    p/s: suda klik iklan ko. keep blogging beb!