img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Aku Obesiti Sebab Nugget

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, April 26, 2011 | , , , | 1 komplen »

Kementerian Kesiahatan dah menyenaraikan 15 jenis makanan yang dilarang dijual di kantin sekolah.

Sumber : Berita Harian

Konfeksi tu menda? Iceblended & ABC ker? Camtu.. coconut shake bule tak?

Makanan jajan yang ada mainan? Ooo... dulu masa aku sekolah yang glamor.. Ding Dang, Tora, Maruku Ikan. Tapi maruku Ikan tak dapat mainan la. Tu murah. Tapi aku selalu gak beli benda alah yang bulat bulat macam bekas makjun tu. Dalam dia biasa ada mainan. Tapi tak der makanan. Hoh. .aper yang aku cuba sampaikan di sini?

Kopi & teh tak buleh... Nescafe?

MAKANAN DIPROSES

Teringat masa zaman sekolah dulu. Mak kijer kat luar. Selalu makan tengahari balik sekolah, pepandai sendiri la adik beradik. Kalau mak siap masak pon, blom tentu kitorang nak makan. Memasing tekak orang kaya. Jadi mak buatlah stok nugget & sosej bebanyak simpan dalam almari ais (peti sejuk). Balik sekolah.. goreng sendiri & makan. Kalau nugget, sorang 3 ketul. Kalau sosej sorang sebatang. Kalau daging burger pun sorang satu. Western la konon.

Huh.. tengok aper dah jadi sekarang. Aku obesiti. Ni semua nugget tu punya pasal.

1 komplen

  1. NahDaTuLIzaH // 5:36 PM

    Aku pon obes...tp bukan slalu makan nuget..camne tuh?uhuk..