img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

40 HARI LAGI

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, August 26, 2008 | , | 0 komplen »

Orang cakap, tempoh bertunang ni banyak dugaan. Orang mana yg cakap, aku pon tak tau. Tapi yang pasti, setiap kali aku dengar, aku akan soal balik dalam hati "Iyer ker? Boleh percaya ke ?" . Dan hari ni, aku selalu cakap dalam hati "Sabau Batu, ni dugaan." Yer la.. baru ku tahu. Sekuat mana aku nak bertahan? Hanya ALLAH yang tahu. Bila aku sesorang, aku akan pikir.. ni baru sikit dugaanyer. Dah kawen nanti?? So bersedialah. Tapi bila berdepan dengan yang lain, "Oit..sabau nyer kau. Kalau aku dah lama bla". "Nasib baik kau tunang dia Shima, bukan aku ". Bila dengar semua ni, aku hanya . Itu lah yang membezakan aku dengan mereka, dan yang mengekalkan hubungan aku dengan dia hingga ke saat ini. Aku bukan nk bangga dengan sikap aku ni. Ada masanya, letih beb. Kita tak tido malam pikirkan kesudahan, yang dia tido sampai payah bangun pagi. Memang tak aci. Tapi, padan muka aku, dah tak tido malam tu, tak reti reti nk semayang, munajat, mengaji. Masalah susah nk selesai, tak boleh nak selesai, tapi apa usaha aku? Masalah tak besau pon, tapi bila benda mudah di ambil remeh.. aku jadi blur sekejap. Samada aku yang terlalu emosi atau dia yg tak sensitif. Menyingkap balik perilaku aku, memang malas sejak dua menjak ni. Malas segala hal. Yang rajin hanya ngadap citer Korea, Jepun, Taiwan. Aper yang aku dapat?? Ni LER... Kesengasaraan minda. Memang padan muka kau Batu. Justeru, apa tujuan aku menulis kali ni?

HANYA SEKADAR meNGONGsi keSENGALan




nasi tambah:


Baru kejap tadi aku dpt signal, masalah hampir selesai. Alhamdulillah.
Hopefully takkan ada lagi masalah dalam tempoh 40 hari dari hari ni dan kalau
bule biar kekal tidak bermasalah selama lamanya .

0 komplen