img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Dah Bertunang...Bertunang Dah

digoreng oleh Shima Batu | Wednesday, October 24, 2007 | | 0 komplen »

18 oktober 2007, bersamaan dengan 6 Syawal 1428, aku selamat bergelau tunangan orang. Aku tau ramai yang tak puas hati sebab aku tak jemput ke majlis tu. Tp harap tolong paham, tak der majlis pun. Cuma ada family aku, dan pak sedara, dia, mak dan abang dia datang seketa.

Antara aku dengan dia memang tak pernah berjanji sebelom ni. Perkataan bercinta tu memang tak pernah ada. Kita berkawan, tapi dalam masa yg sama memasing cuba usahakan apa yg terbaik utk hubungan ni. Korang mesti susah nk paham kan. Tak per la, yg penting mak bapak kami paham. Yang mana boleh paham trima kasih bebanyak. Mcm aku lebih banyak berserah jer. Kalau mudah jalan aku dgn dia, mungkin dia lah jodoh aku. Kalau susah, mungkin aku akan luperkan ajer. Tak nak menaruh harapan mcm lagu zaiton sameon tu. Sebab kalau dah berharap ni, frust susah… macam dulu. Serik beb. Tu pasal aku tak pernah criter ngan org pasal aku dgn dia. Sebab xder yang confirm pon antara aku dgn dia.
Kengkawan terdekat yg mana dah tau pon aku aku pesan jgn heboh, pasal aku sendiri tak confiden dgn dia dan diri aku sendiri. Aku pernah kena tipu, pernah kena hina, pernah kena maki, pernah kena pulau. Benda ni semua buat aku takut dengan apa yang ada kat depan aku hari ni. Terlalu byk dugaan, sampai aku ada rasa feed up dan tak mau teruskan lagi. Tp Alhamdulillah, ALLAH mudahkan jln kami. Memang syukur sesangat.
Memang plan nk bertunang ni xder dalam rancangan kami. Payah aku nk story sebiji sebiji. Apa yang aku boleh criter ialah dia confirm kata mak dia nk datang meminang, pada malam sebelum tu. Maknanya, esok nk bertunang, malam ni baru bagi tau.
Aku memang dah bagi tau awal awal dgn dia yg aku tak mau peningkan kepala dengan hal hal bertunang ni. Buat seringkas yg boleh. Bawak ler cincin jer jgn bwk hantaran iringan lain lain tu. Aku tak mau. So, as per request, tak perlu la ada apa apa persediaan. Tak kesah la. Aku memang suker. Yang best tu berunding depan umah ejah sebab malam tu beraya kat umah dia dengan bebudak ni semua. Lepas ni bak kata atok pon, ada la yg pergi puja tiang depan umah ejah tu. Nk dapat jodoh. Bengong… jadi semua yg beraya bersama malam tu aku bg tau yg aku nk bertunang esok nye. Aper lagi, muke memasing terkejut beruk. Muka atok boleh pucat. Dak yan sampai berpeluh. Huda, Zul, Ejah & Wie… keras kaku kat tempat duduk memasing. Semua macam tak percaya.


Lepas Isya, lebih kurang kul 9 lebih nk dekat kul 10, dia sampai. Kat umah aku cuma ada family aku, wie dan pak sedara aku. Lepas berunding aper yg patut, sesi makan plak, pastu sesi sarung cincin pun buat kat dapor jer, tangan aku tengah berendang masa tu, then doa selamat dibaca oleh dia sendiri. Bestkan. Timer kasih pada semua yg mendoakan kebahagiaan dan memahami aku. Memang tu yg aku nk selain dari keberkatan dari DIA pada semua perkejaan yg aku lakukan.


Yang ada ni antara gambau yg sempat angah amik. Gambau masa sarung cincin xder. Camera angah buat hal. Sajer la tuh..sabotaj. Aper pun timer kasih semua. Gambar berhari raya..nanti aku attach kendian. Sekarang tak sempat. Dan korang jgn tak menyempat nyempat. Jangan ada yang ambil kesempatan. Macam ikan sempat..eh sepat la.

0 komplen