img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

Owie: Baju Kurung Selipar Kupu-Kupu

digoreng oleh Shima Batu | Tuesday, July 31, 2007 | | 0 komplen »


Sabtu lepas 28 July 2007, sebaik saja dapat berita bahawa Owie pergi kerja pakai baju kurung, aku rasa macam tak percaya. Giler aper pompuan ni pakai baju kurung hari Sabtu. Gumam aku dalam hati. Kenapa tak sari, cheongsam atau kimono. Untuk memastikan tentang kabar angin ini, aku, ejah dan dayah bergegas ke Tanjung Agas Muar untuk tunggu dak Wie depan pintu pagar tempat kerja dia.


Sementara tunggu Owie keluar, kami bersapa dengan Mariati yang baru nak start keta untuk balik. Kebetulan pula hari tu hari jadi Mariati. Tapi Mariati bukan lah isu yang ingin aku bawakan di sini. Sebab tak der yang peliknya si Mariati itu walaupun dia telah bergelar bini orang. Isunya sekarang adalah Owie.


Alangkah terkejutnya kami bila tengok Owie berbaju kurung kilat menghamppiri keta aku yang tak kurang kilatnyer. Kami terkesima. Lebih mengejutkan lagi, Owie pakai selipar kupu-kupu. Memang betul la seperti yang telah digembar gemburkan seblom ini. Dengan selamba dia menghenyakkan punggungnya di seat belakang Savvy ku yang gagah ini.

Tidak semena mena Dayah mempelawa kami ke KFC berhampiran. Kami begitu teruja dnegannya. Maklum saja lah. Orang baru dapat payment utk novel sulong. Arghhhhhh….. penat la tulis gaya novel ni. Lepas makan, kitorang ke Tanjung Emas. Melepak kejap sambil menyembang benda yang bukan MENGUMPAT. Sambil tu amik gambau. Paling banyak muka Owie. Jadi korang tengok jer la muka dak Wie yg banyak banyak ni. Kalau rasa ngeri, jangan pandang lama-lama o.k. Tata.

Ini Ejah dan Owie
Ini Shima dan Owie jugak Ini pula Owie lagi dan Dayah
Ini Tanjung Emas tanpa Owie
Ini selipar Owie tak habis habis dan kawan kawan

Selipar inilah yang digunakan oleh drebar Owie pada petang itu.

0 komplen